Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy […]

Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

DevURL


Posts Tagged ‘wynajem samochodów gdańsk’

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na drodze. W grę nierzadko wchodzi też nieznajomość przepisów drogowych. Read the rest of this entry »

Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie,

— prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół,

— prawidłowe ustawienie kół,

— dobry ogólny stan techniczny samochodu,

— przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja),

— okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji,

— prawidłowy sposób przechowywania ogumienia,

— właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia,

— dopuszczalne obciążenie pojazdu podczas jazdy,

— umiarkowana prędkość jazdy, zwłaszcza podczas upałów, — prawidłowy sposób prowadzenia pojazdu.

Ciśnienie w ogumieniu powinno być utrzymywane zgodnie z zaleceniami Ciśnienie fabrycznej instrukcji obsługi. Bieżnik prawidłowo napompowanej opony w ogumieniu przylega do nawierzchni na całej szerokości swego czoła i zużywa się równomiernie. Jeżeli natomiast ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, to  środkowa część czoła bieżnika ulega wygięciu i nie dotyka nawierzchni, a obciążenie przenoszą jedynie krawędzie. W tym przypadku bieżnik ulega szybkiemu zużyciu, mimo że jego część środkowa jest nienaruszona. Natomiast gdy ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, z nawierzchnią współpracuje tylko środkowa część czoła bieżnika, przenosząc całe obciążenie. Read the rest of this entry »

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki.

Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W przypadku zapieczenia stopki opony i niemożności oderwania jej od obręczy, trzeba do tego celu użyć podnośnika samochodowego. Stopę podnośnika opiera się wówczas na oponie a nie na ziemi, a masa podnoszo- nego samochodu powoduje oderwanie stopki opony od obręczy. (Koła zębate; przekładnie zębate)

— Po odchyleniu całego obrzeża opony od obręczy koła należy wcisnąć między stopkę opony a krawędź obręczy koła najpierw jedną łyżkę do montażu ogumienia, a następnie drugą. Read the rest of this entry »

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Read the rest of this entry »