Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

DevURL


Posts Tagged ‘skoda używane’

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła pokrewne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ]

Odłączyć rurkę łączącą membranę korektora podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu w aparacie zapłonowym. Uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego. Read the rest of this entry »

Układ hamulcowy

Read the rest of this entry »

Dane techniczne

Read the rest of this entry »

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym.

Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX

  1. Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik.
  2. Zabezpieczyć przed pobrudzeniem: siedzenia przednie i tylne, podłogi z przodu i z tyłu, podłogę w bagażniku.
  3. Wyjąć z samochodu: koło zapasowe i narzędzia.
  4. Zdemontować: 2 osłony ruchome kół tylnych, [podobne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ] 2 zderzaki gumowe regulowane pokrywy silnika, ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ), 2 korki gumowe we wnękach kół przednich, 2 korki gumowe słupków przednich (lub odkręcić wyłączniki świateł wnętrza samochodu), 4 korki gumowe we wnękach kół tylnych, 4 korki plastykowe drzwi, 2 korki gumowe słupków środkowych, 2 lampy kierunkowskazów przednich — zawiesić na przewodach, 2 światła zblokowane tylne, 2 rolki przednich pasów bezpieczeństwa na słupku środkowym — zabezpieczyć otwory w słupku, atrapę wlotu powietrza do chłodnicy, odchylić dywanik podłogi z przodu, pod nogami kierowcy i pasażera z prawej strony.
  5. Otworzyć drzwi, pokrywę silnika i bagażnika (samochód stojący na ziemi).
  6. Zabezpieczyć profile zamknięte metoda „ML (zalecany produkt— Tectyl ML firmy Valvoline — Tectyl 280 EH) w następujących miejscach (rys. 6.2): 1 — pokrywa silnika: na całym obwodzie; przez otwory w profilach wzmacniających
  7. Unieść samochód na podnośniku, podpierając go tylko w przewidzianych do tego celu punktach. G. Zabezpieczyć tarcze hamulców przednich i tylnych oraz korektor wysokości prześwitu tylnej osi. Read the rest of this entry »

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości.

Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki:

— wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów

Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia gumki i dokładniej wycierają szybę. Obie wycieraczki różnią się rozwiązaniem łączenia pióra z dźwignią, w związku z czym przy zakupie nowego pióra należy podać producenta wycieraczki. Zaleca się wymieniać pióro wycieraczki raz na rok, przed zimą. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [więcej w: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ]

Ustawienie świateł głównych

Sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ustawić samochód na płaskiej, poziomej nawierzchni. Uruchomić silnik i ustawić dźwignię regulacji prześwitu na pozycję prześwitu „szosa. Read the rest of this entry »

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa.

W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 ,5…2,0 daN • m). Specjalny klucz do świec znajduje się w wyposażeniu samochodu. Klucz ten ma rączkę takiej długości, aby wymagany moment nie został przekroczony przy zakręcaniu. Read the rest of this entry »

Autobusy

Read the rest of this entry »

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest to ważne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. Stateczność samochodu charakteryzuje zdolność samochodu do poruszania się w różnych warunkach drogowych bez naruszenia równowagi podłużnej i poprzecznej oraz bez poślizgu bocznego. Stateczność samochodu ocenia się zależnie od warunków ruchu (szybkości pochyleń poprzecznych i podłużnych trasy, promieni krzywych poziomych) jak również od niektórych wymiarów skrajni (odstępu osi, odstępu kół, położenia środka ciężkości oraz powierzchni rzutu przekro ju poprzecznego). Read the rest of this entry »

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) do przewozu długich ładunków, g) mieszkalne 3) ciągniki kołowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone – w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki, 4) ciągniki gąsienicowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki 5) przyczepy samochodowe: a) skrzyniowe zwyczajne, b) skrzyniowe samowyładowcze, c) o specjalnym przeznaczeniu. c. Konstrukcja samochodu Nowoczesny tabor samochodowy przeznaczony do robót drogowych powinien mieć następuj ce właściwości: 1) dużą nośność 2) zdolność poruszania się po nierównych drogach, po prowizorycznych drogach gruntowych lub wprost po terenie, bądź też na robotach ziemnych 3) małe obciążenie jednostkowe na jezdnię przy jednoczesnym dużym obciążeniu przypadającym na jedną oponę samochodową (do 8000 kG na jedną oponę) , 4) zdolność pokonywania dużych spadków i wzniesień oraz łuków o małych promieniach, 5) duże bezpieczeństwo ruchu i pracy, 6) małe koszty eksploatacji, tj. małe zużycie taniego paliwa, ogumienia oraz części wymiennych, 7) dostosowane do przewożonego ładunku, 8) dostateczną szybkość jazdy i duże przyspieszenie. 9) możność samoczynnego opróżnienia skrzyni, 10) łatwość obsługi technicznej i naprawy. Read the rest of this entry »