Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL


Posts Tagged ‘serwis audi wrocław’

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Read the rest of this entry »

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty koła oraz wypełnić smarem przestrzeń między pokrywą a łożyskiem zewnętrznym piasty. Po wymianie smaru należy założyć i zamocować piastę, po czym wyregulować luz łożysk. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Lepiej jednak, gdy czynność tę wykonują dwie osoby, z których jedna porusza kołem, druga zaś obserwuje i dotyka ręką kolejno poszczególnych sworzni kulistych układu drążków kierowniczych. W celu wyregulowania luzów łożysk przedniego koła należy Wyjąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę czopa zwrotnicy. Read the rest of this entry »

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej instrukcji obsługi.

Po naprawie dętki, a zwłaszcza opony, konieczne jest wyważenie koła. Większość instrukcji obsługi zaleca również co 10 000 km kontrolę wyważenia kół. Read the rest of this entry »

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić zbieżność i kąt pochylenia przednich kół.

Zbieżność i kąty pochylenia kół można sprawdzać oraz regulować, jeżeli są spełnione następujące warunki:

-— ciśnienie powietrza w ogumieniu musi mieć przepisową wartość;

— bicie promieniowe i osiowe opon nie może przekraczać 3 mm;

— luz osiowy w łożyskach przednich kół nie może przekraczać 5 mm;

Najbardziej prawidłowe i dokładne ustawienie kół zapewniają przyrządy diagnostyczne, w które wyposażona jest każda stacja obsługi. Zbieżność (lub rozbieżność) oraz kąty pochylenia kół może okresowo z przybliżoną dokładnością sprawdzić sam użytkownik samochodu. W tym celu samochód należy ustawić na poziomej, równej nawierzchni z pełnym obciążeniem. (Koła zębate; przekładnie zębate)

W celu określenia zbieżności kół należy zmierzyć odległość A między odpowiadającymi sobie punktami na obręczach przednich kół. Read the rest of this entry »

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy użyciu pędzelka. Następnego dnia na wyschniętą farbę podkładową nakłada się wierzchnią warstwę lakieru. Read the rest of this entry »

Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu.

Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu jest większa, należy ją zmyć, gdyż sztuczna skóra przestanie przepuszczać powietrze. Read the rest of this entry »

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km.

Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty smarowania podwozia, natomiast wszystkie inne— olejem silnikowym. Różne typy nadwozi mogą mieć różną liczbę i rozmieszczenie punktów smarowania (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). [podobne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] ze względów estetycznych, lecz również ze względu na trwałość powłoki lakierowej. Na nadwoziu nie wolno przez dłuższy czas zostawiać zeschniętego błota. Nadwozie należy chronić przed zalaniem olejem, paliwem lub elektrolitem. Read the rest of this entry »

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara powoduje wzmocnienie dźwięku przez przesunięcie membrany. Obrót śruby w przeciwnym kierunku powoduje osłabienie dźwięku. Read the rest of this entry »

Przeglądy okresowe

Przegląd co 7500 km

  1. Wymiana oleju w silniku.
  2. Zdemontować nakładki hamulców tarczowych tylnych, oczyścić nakładki i miejsca ich zamocowania, wymienić nakładki w miare potrzeby i sprawdzić grubość tarcz hamulcowych tylnych. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]
    1. płynu LHM,

    — poziom oleju w skrzynce biegów, poziom elektrolitu w akumulatorze, poziom płynu w układzie chłodzenia, poziom płynu w zmywaczu szyby przedniej, (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne)

    — ciśnienie w ogumieniu.

    1. Posmarować olejem zamki drzwi i zawiasy.
    2. Skontrolować szczelność układu hydraulicznego, układu chłodzenia i zespołu silnik skrzynka biegów.
    3. Dokonać próby drogowej samochodu.

    Uwaga. W razie wystąpienia głośniejszej pracy hamulców przednich, zdemontować nakładki hamulców przednich, oczyścić nakładki i miejsca ich zamocowaqia, wymienić nakładki w miarę potrzeby i sprawdzić grubość tarcz hamulcowych przednich.

    Przegląd co 15 000 km

    I. Wykonać czynności przewidziane dla przeglądu „7500 km.

    1. Wymienić filtr oleju w silniku.
    2. Oczyścić wkład filtra powietrza.
    3. Sprawdzić stan i wyregulować naciąg pasków klinowych.
    4. Oczyścić filtr w gaźniku.
    5. Wyregulować zawory — obowiązkowo po przebiegu 15 000 km, później tylko w miarę potrzeby. 7. Posmarować olejem linkę i elementy ruchome sprzęgła (bez demontażu).

    8. Read the rest of this entry »

Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Read the rest of this entry »