Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

DevURL


Posts Tagged ‘serwis audi wrocław’

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Read the rest of this entry »

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty koła oraz wypełnić smarem przestrzeń między pokrywą a łożyskiem zewnętrznym piasty. Po wymianie smaru należy założyć i zamocować piastę, po czym wyregulować luz łożysk. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Lepiej jednak, gdy czynność tę wykonują dwie osoby, z których jedna porusza kołem, druga zaś obserwuje i dotyka ręką kolejno poszczególnych sworzni kulistych układu drążków kierowniczych. W celu wyregulowania luzów łożysk przedniego koła należy Wyjąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę czopa zwrotnicy. Read the rest of this entry »

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej instrukcji obsługi.

Po naprawie dętki, a zwłaszcza opony, konieczne jest wyważenie koła. Większość instrukcji obsługi zaleca również co 10 000 km kontrolę wyważenia kół. Read the rest of this entry »

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić zbieżność i kąt pochylenia przednich kół.

Zbieżność i kąty pochylenia kół można sprawdzać oraz regulować, jeżeli są spełnione następujące warunki:

-— ciśnienie powietrza w ogumieniu musi mieć przepisową wartość;

— bicie promieniowe i osiowe opon nie może przekraczać 3 mm;

— luz osiowy w łożyskach przednich kół nie może przekraczać 5 mm;

Najbardziej prawidłowe i dokładne ustawienie kół zapewniają przyrządy diagnostyczne, w które wyposażona jest każda stacja obsługi. Zbieżność (lub rozbieżność) oraz kąty pochylenia kół może okresowo z przybliżoną dokładnością sprawdzić sam użytkownik samochodu. W tym celu samochód należy ustawić na poziomej, równej nawierzchni z pełnym obciążeniem. (Koła zębate; przekładnie zębate)

W celu określenia zbieżności kół należy zmierzyć odległość A między odpowiadającymi sobie punktami na obręczach przednich kół. Read the rest of this entry »