Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Poliftingowa KIA ceed

Nowa odsłona znanego już dobrze modelu wyróżnia się przede wszystkim dużą dynamika i małym zużyciem paliwa. To, że auto zachwyca stylistyka zewnętrzną wiemy już od dawna. Na szczególną uwagę zasługuje wersja stylistyczna GT Line. Jest tam motor benzynowy z doładowaniem, choć w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć auto w tej klasie bez doładowania. Ma to […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

DevURL


Posts Tagged ‘otomoto siedlce’

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności:

posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez regulowaną szczękę tak, aby go ręką nie można było obrócić, przy czym przez cały czas regulacji luzu szczęki przedniej obracać koło do przodu, a tylnej — do tyłu; po zahamowaniu koła nacisnąć parę razy pedał hamulca w celu ułożenia się szczeki; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— posługując się urządzeniem regulacyjnym odsunąć szczękę od bębna tak, aby koło można było obracać ręką;

— w ten sam sposób wyregulować luz drugiej szczęki; w ten sam sposób wyregulować mechanizmy hamulcowe pozostałych kół;

— po uruchomieniu mechanizmów hamulcowych wszystkich kół sprawdzić działanie hamulców podczas jazdy.

Większość obecnie produkowanych samochodów osobowych ma zarówno tarczowe, jak i bębnowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacja. W niektórych samochodach przednie koła są wyposażone w tarczowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacją, natomiast bębnowe mechanizmy hamulcowe tylnych kół są regulowane. [przypisy: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Trwałość okładzin ciernych na szczękach hamulcowych hamulców bębnowych lub na klockach hamulcowych hamulców tarczowych zależy głównie od rodzaju i sposobu eksploatacji samochodu. Jest sprawą oczywistą, że na trasach międzymiastowych rzadziej występuje konieczność hamowania niż w ruchu miejskim. Read the rest of this entry »

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Read the rest of this entry »

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płyki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmierzonego luzu należy dobrać nową płytkę regulacyjną o żądanej grubości. Read the rest of this entry »

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ] w zimie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki, w lecie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki.

Regulacja luzu zaworów (blachy trapezowe i laser fiber)

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartości:

— 0,45 mm dla zaworu ssącego,

— 0,60 mm dla zaworu wydechowego.

Regulację luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu po wykonaniu następujących czynności:

— wymontowaniu filtru powietrza,

— zdjęciu pokryw głowicy, — wykręceniu świec zapłonowych (łatwiejsze obracanie watem korbowym).

Następnie należy obrócić wał korbowy tak. Read the rest of this entry »

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu.

Obsługa techniczna

Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano w tabelach zamieszczonych w części omawiającej samochód FIAT 128. [patrz też: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

W poniższej części omówiono tylko czynności obsługowe specyficzne dla tego typu samochodu. Pozostałe, jak np.: wymiana oleju w silniku, wymiana płynu chłodzącego, wymiana okładzin ciernych, odpowietrzanie hamulców itp. zostały omówione w części dotyczącej samochodów FIAT 128. Read the rest of this entry »

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4 do 5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ja momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ją odkręcić 0 300 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Read the rest of this entry »

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału.

Olej w skrzynce biegów

Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien dotykać dolnej krawędzi korka wlewu. Natomiast co 30 000 km należy olej wymienić. Zużyty olej musi dokładnie spłynąć przez otwór spustowy przez około 10 minut.

Olej w tylnym moście

Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnego brzegu otworu wlewowego. Read the rest of this entry »

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest to ważne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. Stateczność samochodu charakteryzuje zdolność samochodu do poruszania się w różnych warunkach drogowych bez naruszenia równowagi podłużnej i poprzecznej oraz bez poślizgu bocznego. Stateczność samochodu ocenia się zależnie od warunków ruchu (szybkości pochyleń poprzecznych i podłużnych trasy, promieni krzywych poziomych) jak również od niektórych wymiarów skrajni (odstępu osi, odstępu kół, położenia środka ciężkości oraz powierzchni rzutu przekro ju poprzecznego). Read the rest of this entry »

Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3

Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa przystosowana do przewożenia różnych ładunków o konsystencji stałej, luzem lub w opakowaniu. Przy stałym połączeniu z podwoziem skrzynie ładunkowe wykonane są przeważnie z drzewa, czasami z blachy stalowej. Dla ułatwienia rozładowania, zwłaszcza materiałów sypkich, tylna ściana boczna, bądź też tylko tylna ściana skrzyni są otwierane. Ściany te, zwłaszcza boczne, mają gniazda do wstawiania ścianek podwyższających pojemność skrzyni samochodu przy przewożeniu lekkich materiałów o dużej objętości. Read the rest of this entry »

Obliczenie pociagów drogowych

Read the rest of this entry »