Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Zakup auta

Dzisiaj, niemalże każda osoba jest w stanie dopasować pod siebie odpowiedni model samochodu. Mamy naprawdę całą masę możliwości do wyboru, bez względu na to, co lubimy. Osoby nieco bardziej wybredne sprowadzają sobie auta zza granicy. Mało tego, znane koncerny samochodowe co rusz produkuję nowe typu znanych aut, nieraz coraz to bardziej luksusowe wersje. Starsze typy […]

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

DevURL


Posts Tagged ‘otomoto dębica’

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na drodze. W grę nierzadko wchodzi też nieznajomość przepisów drogowych. Read the rest of this entry »

Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie,

— prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół,

— prawidłowe ustawienie kół,

— dobry ogólny stan techniczny samochodu,

— przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja),

— okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji,

— prawidłowy sposób przechowywania ogumienia,

— właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia,

— dopuszczalne obciążenie pojazdu podczas jazdy,

— umiarkowana prędkość jazdy, zwłaszcza podczas upałów, — prawidłowy sposób prowadzenia pojazdu.

Ciśnienie w ogumieniu powinno być utrzymywane zgodnie z zaleceniami Ciśnienie fabrycznej instrukcji obsługi. Bieżnik prawidłowo napompowanej opony w ogumieniu przylega do nawierzchni na całej szerokości swego czoła i zużywa się równomiernie. Jeżeli natomiast ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, to  środkowa część czoła bieżnika ulega wygięciu i nie dotyka nawierzchni, a obciążenie przenoszą jedynie krawędzie. W tym przypadku bieżnik ulega szybkiemu zużyciu, mimo że jego część środkowa jest nienaruszona. Natomiast gdy ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, z nawierzchnią współpracuje tylko środkowa część czoła bieżnika, przenosząc całe obciążenie. Read the rest of this entry »

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki.

Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W przypadku zapieczenia stopki opony i niemożności oderwania jej od obręczy, trzeba do tego celu użyć podnośnika samochodowego. Stopę podnośnika opiera się wówczas na oponie a nie na ziemi, a masa podnoszo- nego samochodu powoduje oderwanie stopki opony od obręczy. (Koła zębate; przekładnie zębate)

— Po odchyleniu całego obrzeża opony od obręczy koła należy wcisnąć między stopkę opony a krawędź obręczy koła najpierw jedną łyżkę do montażu ogumienia, a następnie drugą. Read the rest of this entry »

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Read the rest of this entry »