Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Opór bezwladnosci

DevURL

Posts Tagged ‘opel mucha mikołów’

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. Read the rest of this entry »

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków.

Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić takim samym gatunkiem, jaki znajduje się w skrzynce biegów. (pasy napędowe; wały napędowe)

Olej należy wymieniać w skrzynce biegów po przebiegu zgodnym z ząleceniami fabrycznej instrukcji obsługi, a w razie braku instrukcji — zgodnie z „Tabelą polecającą CPN, zależnie od stosowanego gatunku oleju. We współczesnych samochodach zaleca się wymianę oleju zwykle po przebiegu 30 000 lub 50 000 km. [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy skrzynka biegów jest jeszcze ciepła. Read the rest of this entry »

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Read the rest of this entry »

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora ciśnienia hydraulicznego lub z dodatkowego akumulatora ciśnienia hamulców przednich, hamulce tylne zasilane płynem LHM znajdującym się w instalacji hydraulicznej tylnego zawieszenia. Maksymalna siła hamowania hamulców tylnych jest związana z ciśnieniem płynu w elementach hydropneumatycznych zawieszenia tylnego i proporcjonalna do obciążenia tylnej osi.

Uwaga. Hamulce przednie przestają działać, gdy zaświeci się lampka kontrolna „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Hamulce tylne nie działają, gdy w zawieszeniu tylnym brak ciśnienia i samochód nie jest resorowany (wahacze tylne oparte o poduszki gumowe).

W układzie hamulcowym brak klasycznej pompy hamulcowej. Read the rest of this entry »