Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

DevURL


Posts Tagged ‘opel mucha mikołów’

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. Read the rest of this entry »

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków.

Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić takim samym gatunkiem, jaki znajduje się w skrzynce biegów. (pasy napędowe; wały napędowe)

Olej należy wymieniać w skrzynce biegów po przebiegu zgodnym z ząleceniami fabrycznej instrukcji obsługi, a w razie braku instrukcji — zgodnie z „Tabelą polecającą CPN, zależnie od stosowanego gatunku oleju. We współczesnych samochodach zaleca się wymianę oleju zwykle po przebiegu 30 000 lub 50 000 km. [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy skrzynka biegów jest jeszcze ciepła. Read the rest of this entry »

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Read the rest of this entry »

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora ciśnienia hydraulicznego lub z dodatkowego akumulatora ciśnienia hamulców przednich, hamulce tylne zasilane płynem LHM znajdującym się w instalacji hydraulicznej tylnego zawieszenia. Maksymalna siła hamowania hamulców tylnych jest związana z ciśnieniem płynu w elementach hydropneumatycznych zawieszenia tylnego i proporcjonalna do obciążenia tylnej osi.

Uwaga. Hamulce przednie przestają działać, gdy zaświeci się lampka kontrolna „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Hamulce tylne nie działają, gdy w zawieszeniu tylnym brak ciśnienia i samochód nie jest resorowany (wahacze tylne oparte o poduszki gumowe).

W układzie hamulcowym brak klasycznej pompy hamulcowej. Read the rest of this entry »