Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx […]

DevURL


Posts Tagged ‘opel mucha mikołów’

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. Read the rest of this entry »

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków.

Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić takim samym gatunkiem, jaki znajduje się w skrzynce biegów. (pasy napędowe; wały napędowe)

Olej należy wymieniać w skrzynce biegów po przebiegu zgodnym z ząleceniami fabrycznej instrukcji obsługi, a w razie braku instrukcji — zgodnie z „Tabelą polecającą CPN, zależnie od stosowanego gatunku oleju. We współczesnych samochodach zaleca się wymianę oleju zwykle po przebiegu 30 000 lub 50 000 km. [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy skrzynka biegów jest jeszcze ciepła. Read the rest of this entry »

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Read the rest of this entry »

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora ciśnienia hydraulicznego lub z dodatkowego akumulatora ciśnienia hamulców przednich, hamulce tylne zasilane płynem LHM znajdującym się w instalacji hydraulicznej tylnego zawieszenia. Maksymalna siła hamowania hamulców tylnych jest związana z ciśnieniem płynu w elementach hydropneumatycznych zawieszenia tylnego i proporcjonalna do obciążenia tylnej osi.

Uwaga. Hamulce przednie przestają działać, gdy zaświeci się lampka kontrolna „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Hamulce tylne nie działają, gdy w zawieszeniu tylnym brak ciśnienia i samochód nie jest resorowany (wahacze tylne oparte o poduszki gumowe).

W układzie hamulcowym brak klasycznej pompy hamulcowej. Read the rest of this entry »

Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

Read the rest of this entry »

Przygotowanie do długotwałego postoju

Read the rest of this entry »

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu w danych warunkach drogowych. Średnia szybkość techniczna jest ilorazem z podzielenia długości przebytej drogi w km przez czas przejazdu w godzinach po odtrąceniu czasu przymusowych i normalnych postojów. Szybkość techniczna zależy, między innymi, od szybkości największej, możliwej do osiągnięcia przez samochód w danych warunkach drogowych i od zrywu samochodu (współczynnik k charakterystyki dynamicznej). Szybkość techniczna na dłuższych trasach pozamiejskich zależy w zasadzie od szybkości maksymalnej. Read the rest of this entry »

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym zespołem samochodu jest silnik spalinowy zamocowany na przedniej części ramy podwozia. Read the rest of this entry »

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi . Obliczyć dopuszczalne wzniesienie drogi o nawierzchni betonowej (I = O,O1) dla samochodu -marki Star 20 poruszającego się z jednostajną szybkością 50 km/godz. Dla szybkości 50 km/godz dla biegu IV otrzymujemy D = 0,035, czyli według f + i + k = 0,035 Ponieważ dla ruchu jednostajnego k = O, przeto im x = D – f = 0,035 – 0,01 = 0,025 = 2,5 % Obliczenie największej szybkości samochodu. Obliczyć największą szybkość samochodu marki. Lublin poruszającego się po drodze o wzniesieniu 2 % i nawierzchni betonowej (I = 0,01) przy pełnym wykorzystaniu nośności. Read the rest of this entry »