Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

DevURL


Posts Tagged ‘olx braniewo’

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności:

posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez regulowaną szczękę tak, aby go ręką nie można było obrócić, przy czym przez cały czas regulacji luzu szczęki przedniej obracać koło do przodu, a tylnej — do tyłu; po zahamowaniu koła nacisnąć parę razy pedał hamulca w celu ułożenia się szczeki; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— posługując się urządzeniem regulacyjnym odsunąć szczękę od bębna tak, aby koło można było obracać ręką;

— w ten sam sposób wyregulować luz drugiej szczęki; w ten sam sposób wyregulować mechanizmy hamulcowe pozostałych kół;

— po uruchomieniu mechanizmów hamulcowych wszystkich kół sprawdzić działanie hamulców podczas jazdy.

Większość obecnie produkowanych samochodów osobowych ma zarówno tarczowe, jak i bębnowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacja. W niektórych samochodach przednie koła są wyposażone w tarczowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacją, natomiast bębnowe mechanizmy hamulcowe tylnych kół są regulowane. [przypisy: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Trwałość okładzin ciernych na szczękach hamulcowych hamulców bębnowych lub na klockach hamulcowych hamulców tarczowych zależy głównie od rodzaju i sposobu eksploatacji samochodu. Jest sprawą oczywistą, że na trasach międzymiastowych rzadziej występuje konieczność hamowania niż w ruchu miejskim. Read the rest of this entry »

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Read the rest of this entry »

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płyki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmierzonego luzu należy dobrać nową płytkę regulacyjną o żądanej grubości. Read the rest of this entry »

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ] w zimie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki, w lecie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki.

Regulacja luzu zaworów (blachy trapezowe i laser fiber)

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartości:

— 0,45 mm dla zaworu ssącego,

— 0,60 mm dla zaworu wydechowego.

Regulację luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu po wykonaniu następujących czynności:

— wymontowaniu filtru powietrza,

— zdjęciu pokryw głowicy, — wykręceniu świec zapłonowych (łatwiejsze obracanie watem korbowym).

Następnie należy obrócić wał korbowy tak. Read the rest of this entry »

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu.

Obsługa techniczna

Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano w tabelach zamieszczonych w części omawiającej samochód FIAT 128. [patrz też: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

W poniższej części omówiono tylko czynności obsługowe specyficzne dla tego typu samochodu. Pozostałe, jak np.: wymiana oleju w silniku, wymiana płynu chłodzącego, wymiana okładzin ciernych, odpowietrzanie hamulców itp. zostały omówione w części dotyczącej samochodów FIAT 128. Read the rest of this entry »

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4 do 5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ja momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ją odkręcić 0 300 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Read the rest of this entry »

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału.

Olej w skrzynce biegów

Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien dotykać dolnej krawędzi korka wlewu. Natomiast co 30 000 km należy olej wymienić. Zużyty olej musi dokładnie spłynąć przez otwór spustowy przez około 10 minut.

Olej w tylnym moście

Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnego brzegu otworu wlewowego. Read the rest of this entry »

Autobusy

Read the rest of this entry »

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu w danych warunkach drogowych. Średnia szybkość techniczna jest ilorazem z podzielenia długości przebytej drogi w km przez czas przejazdu w godzinach po odtrąceniu czasu przymusowych i normalnych postojów. Szybkość techniczna zależy, między innymi, od szybkości największej, możliwej do osiągnięcia przez samochód w danych warunkach drogowych i od zrywu samochodu (współczynnik k charakterystyki dynamicznej). Szybkość techniczna na dłuższych trasach pozamiejskich zależy w zasadzie od szybkości maksymalnej. Read the rest of this entry »

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za pomocą drążka podłużnego i zwrotnicy obraca koła. Z kołami biegowymi połączone są bębny, wewnątrz których umieszczone są hamulce. Każdy samochód ma hamulec nożny działający na wszystkie koła oraz hamulec ręczny działający tylko na tylne koła. Read the rest of this entry »