Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL


Poliftingowa KIA ceed

Nowa odsłona znanego już dobrze modelu wyróżnia się przede wszystkim dużą dynamika i małym zużyciem paliwa. To, że auto zachwyca stylistyka zewnętrzną wiemy już od dawna. Na szczególną uwagę zasługuje wersja stylistyczna GT Line. Jest tam motor benzynowy z doładowaniem, choć w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć auto w tej klasie bez doładowania. Ma to swoją zaletę gdyż kierowca otrzymuje auto, które reaguje na gaz praktycznie natychmiast, nawet przy najniższych obrotach. Silniki te są też oszczędne, minusem jest to, że konstrukcja samego silnika zostaje przesilona, przez co zwiększa się ryzyko awarii. Trzeba jeszcze powiedzieć, że z oszczędnością paliwa w takich przypadkach bywa różnie. Wiele azjatyckich marek wzbraniało się przed tak zwanym downsizingiem. Mam tu na myśli chociażby Toyotę czy Mazdę. Tak samo Kia zrobiła downsaizing dopiero przy debiucie nowej wersji ceed’a. Silnik w wersji pięciodrzwiowej, posiada trzy cylindry i turbinę pod maską. Za to wszystko przyjdzie nam zapłacić ponad 67 000 PLN. Auto to z innymi jednostki napędowymi będzie kosztowało odpowiednio drożej. Nad sensem zakupu silnika 1.0 Każdy z nas musi zastanowić się sam, silniki te są oszczędne, ale dość wrażliwe na styl jazdy. Silnik ten może palić mało, ale są momenty, kiedy wskaźnik spalania pokazać ma może nawet ponad 9L na 100km  

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: