Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Kontrola układu hamulcowego

DevURL


Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Przeciwnicy dowodzą, że pod pokrowcem z tkaniny impregnowanej następuje kondensacja pary wodnej, co powoduje zawilgocenie wszystkich elementów samochodu, a zatem i przyspieszoną jego korozję. Oprócz tego pokrowiec założony na brudny samochód podczas wiatru ociera się o nadwozie, niszcząc powierzchnię lakierową. [hasła pokrewne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Aby maksymalnie zniwelować ujemne skutki stosowania pokrowca, należy położyć kilka podkładek (np. z grubego wojłoku) na dachu samochodu oraz na pokrywach silnika i bagażnika. Dzięki temu pokrowiec na dużej płaszczyźnie nie będzie się stykał bezpośrednio z powłoką lakierową nadwozia, a także będzie następowało szybsze odparowanie wilgoci. Jeżeli pokrowiec uszyty jest dość luźno i wiatr może przesuwać go po nadwoziu, to należy przymocować go dodatkowo przyszytymi tasiemkami. Wprawdzie najbardziej lichy garaż jest lepszy niż parking strzeżony na otwartej przestrzeni, tym niemniej jednak samochód pozostawiony na dłuższy okres podlega niszczącemu działaniu warunków atmosferycznych. Dlatego też decydując się na dłuższy postój samochodu (zwłaszcza na okres zimy) należy wykonać przy nim co najmniej te czynności obsługowe i konserwacyjne, które pozwolą zapobiec jego niszczeniu i jednocześnie umożliwiają na wiosnę uzyskanie pełnej jego sprawności i gotowości do jazdy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów