Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

DevURL


Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy:

— zluzować przeciwnakrętkę

— pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) zwiększenie skoku jałowego pedału,

— po wyregulowaniu skoku (25 mm) zabezpieczyć nakrętkę kulistą przeciwnakrętką, po wielokrotnej regulacji należy sprawdzić stan tarczy sprzęgła i ewentualnie ją wymienić. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Olej w skrzynce biegów i mechanizmie różnicowym

Poziom oleju należy sprawdzać co 15000 km. Poziom powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewu[więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Co 30 000 km należy wymienić olej. Przed napełnieniem nowym olejem należy spuścić olej zużyty przez otwór spustowy B. Przeguby homokinetyczne półosi kół wymagają sprawdzenia stanu osłon gumowych co 1 5 000 km lub każdorazowo przy okazji obsługi spodu samochodu. Zużyte lub uszkodzone osłony gumowe należy wymienić na nowe.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane