Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

DevURL


POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy stosowaniu przyczep do samochodów ciężarowych ładowność ich wzrasta kilkakrotnie w stosunku do ładowności samego samochodu, natomiast zużycie materiałów pędnych wzrasta w znacznie mniejszym stosunku. Stosowanie pociągów drogowych jest bardziej ekonomicznym wykorzystaniem samochodów ciężarowych, jednak wymaga innych nieco warunków technicznych dla tras drogowych niż normalne samochody ciężarowe. Występuje to przede wszystkim przy przejazdach przez łuki poziome i na pochyleniach. Skrajnia pociągu drogowego w zasad zie jest skrajnią samochodu ciężarowego. Na odcinku prostym szerokość jezdni drogi ze względu na przejazdy pociągów drogowych nie wymaga poszerzenia, gdyż szybkości ruchu pociągów drogowych nie są zbyt wielkie (dopuszczalna szybkość poza miastem 40 km/godz). Skrajnia dla pociągu drogowego wymaga poszerzenia jedynie na łukach, gdzie skręty przyczep powodują konieczność zajmowania przez pociąg drogowy szerszego pasa jezdni. W ruchu drogowym są stosowane również pociągi drogowe, składające się z ciągnika i większej ilości przyczep (do pięciu). [przypisy: motoryzacja samochody, Serwis Audi Wrocław, okręgowa stacja kontroli pojazdów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoryzacja samochody okręgowa stacja kontroli pojazdów Serwis Audi Wrocław