Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

DevURL

POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy stosowaniu przyczep do samochodów ciężarowych ładowność ich wzrasta kilkakrotnie w stosunku do ładowności samego samochodu, natomiast zużycie materiałów pędnych wzrasta w znacznie mniejszym stosunku. Stosowanie pociągów drogowych jest bardziej ekonomicznym wykorzystaniem samochodów ciężarowych, jednak wymaga innych nieco warunków technicznych dla tras drogowych niż normalne samochody ciężarowe. Występuje to przede wszystkim przy przejazdach przez łuki poziome i na pochyleniach. Skrajnia pociągu drogowego w zasad zie jest skrajnią samochodu ciężarowego. Na odcinku prostym szerokość jezdni drogi ze względu na przejazdy pociągów drogowych nie wymaga poszerzenia, gdyż szybkości ruchu pociągów drogowych nie są zbyt wielkie (dopuszczalna szybkość poza miastem 40 km/godz). Skrajnia dla pociągu drogowego wymaga poszerzenia jedynie na łukach, gdzie skręty przyczep powodują konieczność zajmowania przez pociąg drogowy szerszego pasa jezdni. W ruchu drogowym są stosowane również pociągi drogowe, składające się z ciągnika i większej ilości przyczep (do pięciu). [przypisy: serwis citroena warszawa, Serwis Audi Wrocław, okręgowa stacja kontroli pojazdów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: okręgowa stacja kontroli pojazdów Serwis Audi Wrocław serwis citroena warszawa