Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony.

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje […]

DevURL

POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy stosowaniu przyczep do samochodów ciężarowych ładowność ich wzrasta kilkakrotnie w stosunku do ładowności samego samochodu, natomiast zużycie materiałów pędnych wzrasta w znacznie mniejszym stosunku. Stosowanie pociągów drogowych jest bardziej ekonomicznym wykorzystaniem samochodów ciężarowych, jednak wymaga innych nieco warunków technicznych dla tras drogowych niż normalne samochody ciężarowe. Występuje to przede wszystkim przy przejazdach przez łuki poziome i na pochyleniach. Skrajnia pociągu drogowego w zasad zie jest skrajnią samochodu ciężarowego. Na odcinku prostym szerokość jezdni drogi ze względu na przejazdy pociągów drogowych nie wymaga poszerzenia, gdyż szybkości ruchu pociągów drogowych nie są zbyt wielkie (dopuszczalna szybkość poza miastem 40 km/godz). Skrajnia dla pociągu drogowego wymaga poszerzenia jedynie na łukach, gdzie skręty przyczep powodują konieczność zajmowania przez pociąg drogowy szerszego pasa jezdni. W ruchu drogowym są stosowane również pociągi drogowe, składające się z ciągnika i większej ilości przyczep (do pięciu). [przypisy: sworzeń wahacza objawy, rowiński wajdemajer używane, otomoto dębica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica rowiński wajdemajer używane sworzeń wahacza objawy