Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

Rozdzielacz zapłonu

Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny […]

Kontrola układu hamulcowego

DevURL


Pasek zębaty napędu rozrządu

Kontrole stanu paska zębatego napędu rozrządu należy przeprowadzać co 30 000 km. Bez względu na stan paska należy go wymienić po przebiegu 60 000 km.

W celu wymiany paska należy wykonać następujące czynności:

wykręcić świece zapłonowe,  wymontować osłonę paska napędu rozrządu.

— zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku do silnika a następnie zdjąć pasek klinowy,

— pokręcając w prawo kluczem płaskim łeb śruby doprowadzić do takiego położenia, aby znak znajdujący się na kole zębatym rozrządu wypadł na wprost nadlewka znaku na uchu wieszaka silnika. Jednocześnie znak koła zębatego powinien się znaleźć na wprost znaku ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [podobne: rowiński wajdemajer używane, honda civic 4d 2015, otomoto starogard gdański ]

— włączyć pierwszy bieg, aby uniemożliwić swobodne obracanie się wału korbowego wraz z kołem napędu rozrządu,

— zluzować nakrętkę mocująca rolkę napinacza i pokonując opór sprężyny trzpienia napinacza obrócić rolkę napinającą wraz z płytką, na której jest osadzona, w kierunku ucha wieszaka silnika

— dla zluzowania paska zębatego napędu rozrządu zdjąć pasek zębaty

— założyć nowy pasek zębaty, napinając go nieco przy zakładaniu i naciskając na wspornik, sprawdzić działanie napinacza, który powinien samoczynnie naciągnąć pasek zębaty napędu rozrządu, — sprawdzić pokrywanie się znaków ze znakami

— dokręcić nakrętkę (4) momentem 45 N • m (4,5 kGm),

— sprawdzić wzajemne ustawienie kół zębatych rozrządu, dwukrotnie obracając kotem zębatym rozrządu,

— zamontować pasek klinowy napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego i wyregulować naciąg. — zamontować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności, niż to podano przy demontażu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: honda civic 4d 2015 otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane