Autobusy

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

DevURL


Pasek zębaty napędu rozrządu

Kontrole stanu paska zębatego napędu rozrządu należy przeprowadzać co 30 000 km. Bez względu na stan paska należy go wymienić po przebiegu 60 000 km.

W celu wymiany paska należy wykonać następujące czynności:

wykręcić świece zapłonowe,  wymontować osłonę paska napędu rozrządu.

— zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku do silnika a następnie zdjąć pasek klinowy,

— pokręcając w prawo kluczem płaskim łeb śruby doprowadzić do takiego położenia, aby znak znajdujący się na kole zębatym rozrządu wypadł na wprost nadlewka znaku na uchu wieszaka silnika. Jednocześnie znak koła zębatego powinien się znaleźć na wprost znaku ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [podobne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— włączyć pierwszy bieg, aby uniemożliwić swobodne obracanie się wału korbowego wraz z kołem napędu rozrządu,

— zluzować nakrętkę mocująca rolkę napinacza i pokonując opór sprężyny trzpienia napinacza obrócić rolkę napinającą wraz z płytką, na której jest osadzona, w kierunku ucha wieszaka silnika

— dla zluzowania paska zębatego napędu rozrządu zdjąć pasek zębaty

— założyć nowy pasek zębaty, napinając go nieco przy zakładaniu i naciskając na wspornik, sprawdzić działanie napinacza, który powinien samoczynnie naciągnąć pasek zębaty napędu rozrządu, — sprawdzić pokrywanie się znaków ze znakami

— dokręcić nakrętkę (4) momentem 45 N • m (4,5 kGm),

— sprawdzić wzajemne ustawienie kół zębatych rozrządu, dwukrotnie obracając kotem zębatym rozrządu,

— zamontować pasek klinowy napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego i wyregulować naciąg. — zamontować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności, niż to podano przy demontażu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane