Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: wynajem busów warszawa, inhibitor korozji, wynajem autokarów Kraków  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek […]

Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji. Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu: — bieg luzem (kilkadziesiąt sekund […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

DevURL


Pasek zębaty napędu rozrządu

Kontrole stanu paska zębatego napędu rozrządu należy przeprowadzać co 30 000 km. Bez względu na stan paska należy go wymienić po przebiegu 60 000 km.

W celu wymiany paska należy wykonać następujące czynności:

wykręcić świece zapłonowe,  wymontować osłonę paska napędu rozrządu.

— zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku do silnika a następnie zdjąć pasek klinowy,

— pokręcając w prawo kluczem płaskim łeb śruby doprowadzić do takiego położenia, aby znak znajdujący się na kole zębatym rozrządu wypadł na wprost nadlewka znaku na uchu wieszaka silnika. Jednocześnie znak koła zębatego powinien się znaleźć na wprost znaku ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [podobne: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, jeep serwis ]

— włączyć pierwszy bieg, aby uniemożliwić swobodne obracanie się wału korbowego wraz z kołem napędu rozrządu,

— zluzować nakrętkę mocująca rolkę napinacza i pokonując opór sprężyny trzpienia napinacza obrócić rolkę napinającą wraz z płytką, na której jest osadzona, w kierunku ucha wieszaka silnika

— dla zluzowania paska zębatego napędu rozrządu zdjąć pasek zębaty

— założyć nowy pasek zębaty, napinając go nieco przy zakładaniu i naciskając na wspornik, sprawdzić działanie napinacza, który powinien samoczynnie naciągnąć pasek zębaty napędu rozrządu, — sprawdzić pokrywanie się znaków ze znakami

— dokręcić nakrętkę (4) momentem 45 N • m (4,5 kGm),

— sprawdzić wzajemne ustawienie kół zębatych rozrządu, dwukrotnie obracając kotem zębatym rozrządu,

— zamontować pasek klinowy napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego i wyregulować naciąg. — zamontować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności, niż to podano przy demontażu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław jeep serwis Serwis Audi Wrocław