Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę. W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

DevURL


Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów przedłuża okres pracy samochodu, a ponadto powoduje zmniejszenie niszczenia nawierzchni przez ruch samochodów. Hamulce ręczne i nożne służą do zmniejszenia szybkości pojazdu aż do zupełnego jego zatrzymania i mają wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu samochodów. Zadaniem hamulców jest zatrzymanie wozu w razie niebezpieczeństwa na odcinku drogi możliwie jak najkrótszym, jednak bez zablokowania (unieruchomienia) kół samochodu. Przepisy ruchu wymagają zaopatrzenia każdego pojazdu samochodowego w niezale ne hamulce ręczne i nożne, działające na wszystkie koła. Kształt zewnętrzny samochodu ma znaczenie przy ruchu z dużymi szybkościami ze względu na powstający przy tym opór powietrza. W celu zmniejszenia oporu powietrza buduje się samochody o tzw. kształtach opływowych. Samochody te mają mniejszy opór powietrza. Konstrukcja samochodu umożliwia zwroty osiek przednich o pewien kąt w stosunku do ich pierwotnego położenia. Pozwala to z kolei na okrężny ruch samochodu po linii kolistej. W czasie takiego ruchu wszystkie koła samochodu opisują łuki o wspólnym centrum, co pozwala na niezależny ruch każdego koła i opisywanie przez nie łuków o różnych promieniach i różnej długości drogi bez blokowania kół. [więcej w: serwis audi wrocław, otomoto chojnice, otomoto starogard gdański ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto chojnice otomoto starogard gdański serwis audi wrocław