Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji. Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu: — bieg luzem (kilkadziesiąt sekund […]

Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

DevURL


Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów przedłuża okres pracy samochodu, a ponadto powoduje zmniejszenie niszczenia nawierzchni przez ruch samochodów. Hamulce ręczne i nożne służą do zmniejszenia szybkości pojazdu aż do zupełnego jego zatrzymania i mają wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu samochodów. Zadaniem hamulców jest zatrzymanie wozu w razie niebezpieczeństwa na odcinku drogi możliwie jak najkrótszym, jednak bez zablokowania (unieruchomienia) kół samochodu. Przepisy ruchu wymagają zaopatrzenia każdego pojazdu samochodowego w niezale ne hamulce ręczne i nożne, działające na wszystkie koła. Kształt zewnętrzny samochodu ma znaczenie przy ruchu z dużymi szybkościami ze względu na powstający przy tym opór powietrza. W celu zmniejszenia oporu powietrza buduje się samochody o tzw. kształtach opływowych. Samochody te mają mniejszy opór powietrza. Konstrukcja samochodu umożliwia zwroty osiek przednich o pewien kąt w stosunku do ich pierwotnego położenia. Pozwala to z kolei na okrężny ruch samochodu po linii kolistej. W czasie takiego ruchu wszystkie koła samochodu opisują łuki o wspólnym centrum, co pozwala na niezależny ruch każdego koła i opisywanie przez nie łuków o różnych promieniach i różnej długości drogi bez blokowania kół. [więcej w: serwis audi wrocław, otomoto chojnice, otomoto starogard gdański ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto chojnice otomoto starogard gdański serwis audi wrocław