Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

DevURL


Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów przedłuża okres pracy samochodu, a ponadto powoduje zmniejszenie niszczenia nawierzchni przez ruch samochodów. Hamulce ręczne i nożne służą do zmniejszenia szybkości pojazdu aż do zupełnego jego zatrzymania i mają wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu samochodów. Zadaniem hamulców jest zatrzymanie wozu w razie niebezpieczeństwa na odcinku drogi możliwie jak najkrótszym, jednak bez zablokowania (unieruchomienia) kół samochodu. Przepisy ruchu wymagają zaopatrzenia każdego pojazdu samochodowego w niezale ne hamulce ręczne i nożne, działające na wszystkie koła. Kształt zewnętrzny samochodu ma znaczenie przy ruchu z dużymi szybkościami ze względu na powstający przy tym opór powietrza. W celu zmniejszenia oporu powietrza buduje się samochody o tzw. kształtach opływowych. Samochody te mają mniejszy opór powietrza. Konstrukcja samochodu umożliwia zwroty osiek przednich o pewien kąt w stosunku do ich pierwotnego położenia. Pozwala to z kolei na okrężny ruch samochodu po linii kolistej. W czasie takiego ruchu wszystkie koła samochodu opisują łuki o wspólnym centrum, co pozwala na niezależny ruch każdego koła i opisywanie przez nie łuków o różnych promieniach i różnej długości drogi bez blokowania kół. [więcej w: mechanizm zwrotniczy, inhibitor korozji, namiot magazynowy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji mechanizm zwrotniczy namiot magazynowy