Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

DevURL


Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Odpowietrzanie hydraulicznego układó uruchamiającego hamulce powinno odbywać się w następującej kolejności:

(potrzebne dwie osoby — jedna w kabinie naciska pedał hamulca, druga przy odpowiednim kole obsługuje odpowietrzniki, uzupełnia płyn w zbiorniczku itd.);

— uzupełnić płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— jeden koniec rurki założyć na odpowietrznik, zaś drugi zanurzyć w czystym naczyniu szklanym, napełnionym takim samym płynem hamulcowym jaki znajduję się w układzie;

— nacisnąć energicznie (kilkakrotnie) pedał hamulca aż do oporu („rośnie”) i utrzymać go w stanie wciśniętym po uzyskaniu najwyższego położenia; — odkręcić odpowietrznik 0 3/4 obrotu, wypuszczając płyn zawierający pęcherzyki powietrza, a następnie po wypłynięciu płynu — przy pedale hamulca ciągle opartym o podłogę— zakręcić odpowietrznik;

— czynności powtarzać tak długo, aż z rurki zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza; [przypisy: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, jeep serwis ]

— po zakończeniu odpowietrzania zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale.

Jeżeli samochód jest wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy (działający niezależnie na przednie i tylne koła), to odpowietrzanie odbywa się tak samo jak w układzie jednoobwodowym, z tą jedynie różnicą, że każdy obwód odpowietrza się oddzielnie.

Wskutek ścierania się okładziny, w miarę wydłużania się przebiegu samochodu, coraz bardziej zwiększa się luz między okładziną szczęki i bębnem w okresach zwolnienia pedału hamulca. Wzrasta więc coraz bardziej jałowy skok pedału hamulca, maleje jego czynny skok, wykorzystywany do regulowania skuteczności hamowania, co powoduje jej znaczne ograniczenie. Zmusza to do okresowego zmniejszania luzu szczęk hamulcowych, odpowiednio do ubytku materiału okładzin.

Zasadnicze systemy ręcznej regulacji luzów między szczęką a bębnem realizuje się za pomocą:

— krzywki mimośrodowej przekręcanej śrubą regulacyjną,

— nakrętki stanowiącej pokrywę rozpieracza hydraulicznego,

— rozpórki szczęk w postaci drążka o zmiennej długości.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław jeep serwis Serwis Audi Wrocław