Centralna instalacja hydrauliczna

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Kradzież samochodu – co zrobić?

Jeśli już cię spotka te wielkie nieszczęście, warto wiedzieć co zrobić, gdzie wszystko pozałatwiać. Policja szacuje że w naszym kraju ginie rocznie około 15.000 aut. Udaje się odzyskać około 10% aut. Wspomnę tylko jeszcze że pod koniec lat 90 znikało z naszych parkingów 5 razy więcej aut. Jeśli tylko zauważycie że samochodu nie ma tam […]

DevURL


Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Odpowietrzanie hydraulicznego układó uruchamiającego hamulce powinno odbywać się w następującej kolejności:

(potrzebne dwie osoby — jedna w kabinie naciska pedał hamulca, druga przy odpowiednim kole obsługuje odpowietrzniki, uzupełnia płyn w zbiorniczku itd.);

— uzupełnić płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— jeden koniec rurki założyć na odpowietrznik, zaś drugi zanurzyć w czystym naczyniu szklanym, napełnionym takim samym płynem hamulcowym jaki znajduję się w układzie;

— nacisnąć energicznie (kilkakrotnie) pedał hamulca aż do oporu („rośnie”) i utrzymać go w stanie wciśniętym po uzyskaniu najwyższego położenia; — odkręcić odpowietrznik 0 3/4 obrotu, wypuszczając płyn zawierający pęcherzyki powietrza, a następnie po wypłynięciu płynu — przy pedale hamulca ciągle opartym o podłogę— zakręcić odpowietrznik;

— czynności powtarzać tak długo, aż z rurki zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza; [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— po zakończeniu odpowietrzania zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale.

Jeżeli samochód jest wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy (działający niezależnie na przednie i tylne koła), to odpowietrzanie odbywa się tak samo jak w układzie jednoobwodowym, z tą jedynie różnicą, że każdy obwód odpowietrza się oddzielnie.

Wskutek ścierania się okładziny, w miarę wydłużania się przebiegu samochodu, coraz bardziej zwiększa się luz między okładziną szczęki i bębnem w okresach zwolnienia pedału hamulca. Wzrasta więc coraz bardziej jałowy skok pedału hamulca, maleje jego czynny skok, wykorzystywany do regulowania skuteczności hamowania, co powoduje jej znaczne ograniczenie. Zmusza to do okresowego zmniejszania luzu szczęk hamulcowych, odpowiednio do ubytku materiału okładzin.

Zasadnicze systemy ręcznej regulacji luzów między szczęką a bębnem realizuje się za pomocą:

— krzywki mimośrodowej przekręcanej śrubą regulacyjną,

— nakrętki stanowiącej pokrywę rozpieracza hydraulicznego,

— rozpórki szczęk w postaci drążka o zmiennej długości.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane