Opór bezwladnosci

Przygotowanie do długotwałego postoju

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, samochody […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

DevURL

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Odpowietrzanie hydraulicznego układó uruchamiającego hamulce powinno odbywać się w następującej kolejności:

(potrzebne dwie osoby — jedna w kabinie naciska pedał hamulca, druga przy odpowiednim kole obsługuje odpowietrzniki, uzupełnia płyn w zbiorniczku itd.);

— uzupełnić płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— jeden koniec rurki założyć na odpowietrznik, zaś drugi zanurzyć w czystym naczyniu szklanym, napełnionym takim samym płynem hamulcowym jaki znajduję się w układzie;

— nacisnąć energicznie (kilkakrotnie) pedał hamulca aż do oporu („rośnie”) i utrzymać go w stanie wciśniętym po uzyskaniu najwyższego położenia; — odkręcić odpowietrznik 0 3/4 obrotu, wypuszczając płyn zawierający pęcherzyki powietrza, a następnie po wypłynięciu płynu — przy pedale hamulca ciągle opartym o podłogę— zakręcić odpowietrznik;

— czynności powtarzać tak długo, aż z rurki zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza; [przypisy: rowiński wajdemajer używane, honda civic 4d 2015, otomoto starogard gdański ]

— po zakończeniu odpowietrzania zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale.

Jeżeli samochód jest wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy (działający niezależnie na przednie i tylne koła), to odpowietrzanie odbywa się tak samo jak w układzie jednoobwodowym, z tą jedynie różnicą, że każdy obwód odpowietrza się oddzielnie.

Wskutek ścierania się okładziny, w miarę wydłużania się przebiegu samochodu, coraz bardziej zwiększa się luz między okładziną szczęki i bębnem w okresach zwolnienia pedału hamulca. Wzrasta więc coraz bardziej jałowy skok pedału hamulca, maleje jego czynny skok, wykorzystywany do regulowania skuteczności hamowania, co powoduje jej znaczne ograniczenie. Zmusza to do okresowego zmniejszania luzu szczęk hamulcowych, odpowiednio do ubytku materiału okładzin.

Zasadnicze systemy ręcznej regulacji luzów między szczęką a bębnem realizuje się za pomocą:

— krzywki mimośrodowej przekręcanej śrubą regulacyjną,

— nakrętki stanowiącej pokrywę rozpieracza hydraulicznego,

— rozpórki szczęk w postaci drążka o zmiennej długości.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: honda civic 4d 2015 otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane