Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

DevURL


Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Odpowietrzanie hydraulicznego układó uruchamiającego hamulce powinno odbywać się w następującej kolejności:

(potrzebne dwie osoby — jedna w kabinie naciska pedał hamulca, druga przy odpowiednim kole obsługuje odpowietrzniki, uzupełnia płyn w zbiorniczku itd.);

— uzupełnić płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— jeden koniec rurki założyć na odpowietrznik, zaś drugi zanurzyć w czystym naczyniu szklanym, napełnionym takim samym płynem hamulcowym jaki znajduję się w układzie;

— nacisnąć energicznie (kilkakrotnie) pedał hamulca aż do oporu („rośnie”) i utrzymać go w stanie wciśniętym po uzyskaniu najwyższego położenia; — odkręcić odpowietrznik 0 3/4 obrotu, wypuszczając płyn zawierający pęcherzyki powietrza, a następnie po wypłynięciu płynu — przy pedale hamulca ciągle opartym o podłogę— zakręcić odpowietrznik;

— czynności powtarzać tak długo, aż z rurki zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza; [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— po zakończeniu odpowietrzania zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale.

Jeżeli samochód jest wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy (działający niezależnie na przednie i tylne koła), to odpowietrzanie odbywa się tak samo jak w układzie jednoobwodowym, z tą jedynie różnicą, że każdy obwód odpowietrza się oddzielnie.

Wskutek ścierania się okładziny, w miarę wydłużania się przebiegu samochodu, coraz bardziej zwiększa się luz między okładziną szczęki i bębnem w okresach zwolnienia pedału hamulca. Wzrasta więc coraz bardziej jałowy skok pedału hamulca, maleje jego czynny skok, wykorzystywany do regulowania skuteczności hamowania, co powoduje jej znaczne ograniczenie. Zmusza to do okresowego zmniejszania luzu szczęk hamulcowych, odpowiednio do ubytku materiału okładzin.

Zasadnicze systemy ręcznej regulacji luzów między szczęką a bębnem realizuje się za pomocą:

— krzywki mimośrodowej przekręcanej śrubą regulacyjną,

— nakrętki stanowiącej pokrywę rozpieracza hydraulicznego,

— rozpórki szczęk w postaci drążka o zmiennej długości.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane