Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

DevURL


Odpowietrzanie hamulców

Ze względu na specyficzną budowę systemu hamulcowego odpowietrzanie hamulców wykonywać należy w ściśle określony sposób. Ponieważ praktycznie nie zdaża się aby hamulce zapowietrzyły się przy normalnej pracy samochodu (układ wysokiego ciśnienia), odpowietrzanie wykonuje się tylko po pracach przy układzie hydraulicznym. Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców przednich:

— podnieść przód samochodu, zdjąć koła,

— założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodująca obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej (odpowietrzanie hamulców odbywa się bez ciśnienia, aby uniknąć tworzenia się emulsji powietrza z płynem LHM),

— nacisnąć pedał hamulca, włożyć końce przewodów do odpowietrzania do czystego naczynia i odkręcić o 1 obrót śruby odpowietrzające, (haki holownicze, koło zębate) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego, trzymając pedał hamulca wciśnięty, — zakręcić śrubę w akumulatorze-regulatorze ciśnienia, Płyn zacznie wypływać do naczynia.

— w chwili gdy przestaną wydostawać sie razem z płynem pęcherzyki powietrza, zakręcić śruby odpowietrzników, zdjąć przewody do odpowietrzania i wlać płyn z naczynia do zbiornika płynu LHM, — sprawdzić szczelność odpowietrzników przez energiczne naciśnięcie pedału hamulca, założyć koła, zatrzymać silnik.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców tylnych:

— podnieść tył samochodu, zdjąć koła, założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— ustawić dźwignie prześwitu na pozycję „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość