Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

DevURL


Odpowietrzanie hamulców

Ze względu na specyficzną budowę systemu hamulcowego odpowietrzanie hamulców wykonywać należy w ściśle określony sposób. Ponieważ praktycznie nie zdaża się aby hamulce zapowietrzyły się przy normalnej pracy samochodu (układ wysokiego ciśnienia), odpowietrzanie wykonuje się tylko po pracach przy układzie hydraulicznym. Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców przednich:

— podnieść przód samochodu, zdjąć koła,

— założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodująca obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej (odpowietrzanie hamulców odbywa się bez ciśnienia, aby uniknąć tworzenia się emulsji powietrza z płynem LHM),

— nacisnąć pedał hamulca, włożyć końce przewodów do odpowietrzania do czystego naczynia i odkręcić o 1 obrót śruby odpowietrzające, (haki holownicze, koło zębate) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego, trzymając pedał hamulca wciśnięty, — zakręcić śrubę w akumulatorze-regulatorze ciśnienia, Płyn zacznie wypływać do naczynia.

— w chwili gdy przestaną wydostawać sie razem z płynem pęcherzyki powietrza, zakręcić śruby odpowietrzników, zdjąć przewody do odpowietrzania i wlać płyn z naczynia do zbiornika płynu LHM, — sprawdzić szczelność odpowietrzników przez energiczne naciśnięcie pedału hamulca, założyć koła, zatrzymać silnik.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców tylnych:

— podnieść tył samochodu, zdjąć koła, założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— ustawić dźwignie prześwitu na pozycję „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość