Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

DevURL


Odpowietrzanie hamulców

Ze względu na specyficzną budowę systemu hamulcowego odpowietrzanie hamulców wykonywać należy w ściśle określony sposób. Ponieważ praktycznie nie zdaża się aby hamulce zapowietrzyły się przy normalnej pracy samochodu (układ wysokiego ciśnienia), odpowietrzanie wykonuje się tylko po pracach przy układzie hydraulicznym. Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców przednich:

— podnieść przód samochodu, zdjąć koła,

— założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodująca obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej (odpowietrzanie hamulców odbywa się bez ciśnienia, aby uniknąć tworzenia się emulsji powietrza z płynem LHM),

— nacisnąć pedał hamulca, włożyć końce przewodów do odpowietrzania do czystego naczynia i odkręcić o 1 obrót śruby odpowietrzające, (haki holownicze, koło zębate) [przypisy: renault salon warszawa, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego, trzymając pedał hamulca wciśnięty, — zakręcić śrubę w akumulatorze-regulatorze ciśnienia, Płyn zacznie wypływać do naczynia.

— w chwili gdy przestaną wydostawać sie razem z płynem pęcherzyki powietrza, zakręcić śruby odpowietrzników, zdjąć przewody do odpowietrzania i wlać płyn z naczynia do zbiornika płynu LHM, — sprawdzić szczelność odpowietrzników przez energiczne naciśnięcie pedału hamulca, założyć koła, zatrzymać silnik.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców tylnych:

— podnieść tył samochodu, zdjąć koła, założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— ustawić dźwignie prześwitu na pozycję „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica otomoto zamość renault salon warszawa