Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

DevURL


ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony. Użytkownicy dróg, pojazdy drogowe lub też piesi wywierają pewien wpływ na nawierzchnię drogi. Wpływ ten przejawia się przede wszystkim w działaniu sił pionowych, prostopadłych do nawierzchni oraz sił ścinających stycznych do nawierzchni. Rozpatrzmy, jak oddziaływają na nawierzchnię poszczególni jej użytkownicy. a. Człowiek Człowiek wywiera na nawierzchnię drogi nieznaczny nacisk. Powierzchnia stopy kobiecej wynosi około 20 cm2, a męskiej około 40 cm2. Tarcie wywierane przez człowieka w kierunku stycznym do nawierzchni , jest nieznaczne i wynosi Gl cp, gdzie Gz – ciężar ciała ludzkiego. Jako przec iwdziałanie siłom pochodzącym od ciała ludzkiego stosuje się do umocnienia chodników, przeznaczonych do ruchu pieszych, płyty betonowe karbowane lub groszkowane. Płyty te z biegiem czasu ścierają się pod wpływem sił stycznych. b. Zwierzęta Zwierzę niszczy nawierzchnię drogową w rożnym stopniu. Najbardziej niszczy nawierzchnię koń stopień tego zniszczenia jest zależny od tego, czy koń jest podkuty, czy też nie. Średni ciężar konia (w Polsce) można przyjąć 350 – 400 kG. Podczas ruchu koń opiera się na dwóch nogach, przy czym powierzchnia punktów podparcia na podkowie wynosi około 5 cm. [podobne: audi wrocław, otomoto starogard gdański, serwis audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański serwis audi wrocław