Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

DevURL


ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony. Użytkownicy dróg, pojazdy drogowe lub też piesi wywierają pewien wpływ na nawierzchnię drogi. Wpływ ten przejawia się przede wszystkim w działaniu sił pionowych, prostopadłych do nawierzchni oraz sił ścinających stycznych do nawierzchni. Rozpatrzmy, jak oddziaływają na nawierzchnię poszczególni jej użytkownicy. a. Człowiek Człowiek wywiera na nawierzchnię drogi nieznaczny nacisk. Powierzchnia stopy kobiecej wynosi około 20 cm2, a męskiej około 40 cm2. Tarcie wywierane przez człowieka w kierunku stycznym do nawierzchni , jest nieznaczne i wynosi Gl cp, gdzie Gz – ciężar ciała ludzkiego. Jako przec iwdziałanie siłom pochodzącym od ciała ludzkiego stosuje się do umocnienia chodników, przeznaczonych do ruchu pieszych, płyty betonowe karbowane lub groszkowane. Płyty te z biegiem czasu ścierają się pod wpływem sił stycznych. b. Zwierzęta Zwierzę niszczy nawierzchnię drogową w rożnym stopniu. Najbardziej niszczy nawierzchnię koń stopień tego zniszczenia jest zależny od tego, czy koń jest podkuty, czy też nie. Średni ciężar konia (w Polsce) można przyjąć 350 – 400 kG. Podczas ruchu koń opiera się na dwóch nogach, przy czym powierzchnia punktów podparcia na podkowie wynosi około 5 cm. [podobne: podesty magazynowe, namiot magazynowy, mechanizm zwrotniczy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mechanizm zwrotniczy namiot magazynowy podesty magazynowe