Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

DevURL


ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony. Użytkownicy dróg, pojazdy drogowe lub też piesi wywierają pewien wpływ na nawierzchnię drogi. Wpływ ten przejawia się przede wszystkim w działaniu sił pionowych, prostopadłych do nawierzchni oraz sił ścinających stycznych do nawierzchni. Rozpatrzmy, jak oddziaływają na nawierzchnię poszczególni jej użytkownicy. a. Człowiek Człowiek wywiera na nawierzchnię drogi nieznaczny nacisk. Powierzchnia stopy kobiecej wynosi około 20 cm2, a męskiej około 40 cm2. Tarcie wywierane przez człowieka w kierunku stycznym do nawierzchni , jest nieznaczne i wynosi Gl cp, gdzie Gz – ciężar ciała ludzkiego. Jako przec iwdziałanie siłom pochodzącym od ciała ludzkiego stosuje się do umocnienia chodników, przeznaczonych do ruchu pieszych, płyty betonowe karbowane lub groszkowane. Płyty te z biegiem czasu ścierają się pod wpływem sił stycznych. b. Zwierzęta Zwierzę niszczy nawierzchnię drogową w rożnym stopniu. Najbardziej niszczy nawierzchnię koń stopień tego zniszczenia jest zależny od tego, czy koń jest podkuty, czy też nie. Średni ciężar konia (w Polsce) można przyjąć 350 – 400 kG. Podczas ruchu koń opiera się na dwóch nogach, przy czym powierzchnia punktów podparcia na podkowie wynosi około 5 cm. [podobne: toyota używane z gwarancją, otomoto starogard gdański, serwis audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto starogard gdański serwis audi wrocław toyota używane z gwarancją