Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

DevURL


ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony. Użytkownicy dróg, pojazdy drogowe lub też piesi wywierają pewien wpływ na nawierzchnię drogi. Wpływ ten przejawia się przede wszystkim w działaniu sił pionowych, prostopadłych do nawierzchni oraz sił ścinających stycznych do nawierzchni. Rozpatrzmy, jak oddziaływają na nawierzchnię poszczególni jej użytkownicy. a. Człowiek Człowiek wywiera na nawierzchnię drogi nieznaczny nacisk. Powierzchnia stopy kobiecej wynosi około 20 cm2, a męskiej około 40 cm2. Tarcie wywierane przez człowieka w kierunku stycznym do nawierzchni , jest nieznaczne i wynosi Gl cp, gdzie Gz – ciężar ciała ludzkiego. Jako przec iwdziałanie siłom pochodzącym od ciała ludzkiego stosuje się do umocnienia chodników, przeznaczonych do ruchu pieszych, płyty betonowe karbowane lub groszkowane. Płyty te z biegiem czasu ścierają się pod wpływem sił stycznych. b. Zwierzęta Zwierzę niszczy nawierzchnię drogową w rożnym stopniu. Najbardziej niszczy nawierzchnię koń stopień tego zniszczenia jest zależny od tego, czy koń jest podkuty, czy też nie. Średni ciężar konia (w Polsce) można przyjąć 350 – 400 kG. Podczas ruchu koń opiera się na dwóch nogach, przy czym powierzchnia punktów podparcia na podkowie wynosi około 5 cm. [podobne: podesty magazynowe, jeep serwis, mercedes serwis warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: jeep serwis mercedes serwis warszawa podesty magazynowe