Obsługa układu chłodzenia
Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pompą wodną, drugi za pokrywą zaworów — w CX 2000, CX 2200, CX 2400). W wypadku trudności w napełnieniu układu należy po częściowym napełnieniu wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku-wyrównawczym (około O, 1 MPa) za pomocą pompki lub sprężonego powietrza. Zalecana wymiana płynu w układzie chłodzen ia — co 2 lata, przed zimą. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]
Obsługa i regulacja sprzęgła
Linkę sprzęgła, oś pedału i inne elementy ruchome sterowania sprzęgła smaruje się olejem silnikowym. Skok jałowy pedału sprzęgła należy regulować po zdjęciu sprężyny napinającej dźwigienkę sterującą sprzęgło (znajduje się pod obudową sprzęgła). Długość linki sprzęgła reguluje się nakrętką z przeciwnakrętką na końcu linki sprzęgłowej, od strony sprzęgła:
— odkręcić przeciwnakrętkę,
— dokręcać nakrętkę tak, aby nastąpił styk łożyska wyciskowego sprzęgła ze sprężyna centralną mechanizmu sprzęgła, co spowoduje brak skoku jałowego pedału sprzęgła,
— odkręcić nakrętkę 2 i 1/2 obrotu, co odpowiada skokowi jałowemu pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną równemu 1 mm,
— zakręcić przeciwnakrętkę i założyć sprężynę napinajacą.
Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość