Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania […]

Kradzież samochodu – co zrobić?

Jeśli już cię spotka te wielkie nieszczęście, warto wiedzieć co zrobić, gdzie wszystko pozałatwiać. Policja szacuje że w naszym kraju ginie rocznie około 15.000 aut. Udaje się odzyskać około 10% aut. Wspomnę tylko jeszcze że pod koniec lat 90 znikało z naszych parkingów 5 razy więcej aut. Jeśli tylko zauważycie że samochodu nie ma tam […]

Dane techniczne

DevURL


Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pompą wodną, drugi za pokrywą zaworów — w CX 2000, CX 2200, CX 2400). W wypadku trudności w napełnieniu układu należy po częściowym napełnieniu wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku-wyrównawczym (około O, 1 MPa) za pomocą pompki lub sprężonego powietrza. Zalecana wymiana płynu w układzie chłodzen ia — co 2 lata, przed zimą. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Obsługa i regulacja sprzęgła

Linkę sprzęgła, oś pedału i inne elementy ruchome sterowania sprzęgła smaruje się olejem silnikowym. Skok jałowy pedału sprzęgła należy regulować po zdjęciu sprężyny napinającej dźwigienkę sterującą sprzęgło (znajduje się pod obudową sprzęgła). Długość linki sprzęgła reguluje się nakrętką z przeciwnakrętką na końcu linki sprzęgłowej, od strony sprzęgła:

— odkręcić przeciwnakrętkę,

— dokręcać nakrętkę tak, aby nastąpił styk łożyska wyciskowego sprzęgła ze sprężyna centralną mechanizmu sprzęgła, co spowoduje brak skoku jałowego pedału sprzęgła,

— odkręcić nakrętkę 2 i 1/2 obrotu, co odpowiada skokowi jałowemu pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną równemu 1 mm,

— zakręcić przeciwnakrętkę i założyć sprężynę napinajacą.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość