Centralna instalacja hydrauliczna

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

DevURL


Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pompą wodną, drugi za pokrywą zaworów — w CX 2000, CX 2200, CX 2400). W wypadku trudności w napełnieniu układu należy po częściowym napełnieniu wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku-wyrównawczym (około O, 1 MPa) za pomocą pompki lub sprężonego powietrza. Zalecana wymiana płynu w układzie chłodzen ia — co 2 lata, przed zimą. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Obsługa i regulacja sprzęgła

Linkę sprzęgła, oś pedału i inne elementy ruchome sterowania sprzęgła smaruje się olejem silnikowym. Skok jałowy pedału sprzęgła należy regulować po zdjęciu sprężyny napinającej dźwigienkę sterującą sprzęgło (znajduje się pod obudową sprzęgła). Długość linki sprzęgła reguluje się nakrętką z przeciwnakrętką na końcu linki sprzęgłowej, od strony sprzęgła:

— odkręcić przeciwnakrętkę,

— dokręcać nakrętkę tak, aby nastąpił styk łożyska wyciskowego sprzęgła ze sprężyna centralną mechanizmu sprzęgła, co spowoduje brak skoku jałowego pedału sprzęgła,

— odkręcić nakrętkę 2 i 1/2 obrotu, co odpowiada skokowi jałowemu pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną równemu 1 mm,

— zakręcić przeciwnakrętkę i założyć sprężynę napinajacą.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość