Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

DevURL


Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pompą wodną, drugi za pokrywą zaworów — w CX 2000, CX 2200, CX 2400). W wypadku trudności w napełnieniu układu należy po częściowym napełnieniu wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku-wyrównawczym (około O, 1 MPa) za pomocą pompki lub sprężonego powietrza. Zalecana wymiana płynu w układzie chłodzen ia — co 2 lata, przed zimą. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Obsługa i regulacja sprzęgła

Linkę sprzęgła, oś pedału i inne elementy ruchome sterowania sprzęgła smaruje się olejem silnikowym. Skok jałowy pedału sprzęgła należy regulować po zdjęciu sprężyny napinającej dźwigienkę sterującą sprzęgło (znajduje się pod obudową sprzęgła). Długość linki sprzęgła reguluje się nakrętką z przeciwnakrętką na końcu linki sprzęgłowej, od strony sprzęgła:

— odkręcić przeciwnakrętkę,

— dokręcać nakrętkę tak, aby nastąpił styk łożyska wyciskowego sprzęgła ze sprężyna centralną mechanizmu sprzęgła, co spowoduje brak skoku jałowego pedału sprzęgła,

— odkręcić nakrętkę 2 i 1/2 obrotu, co odpowiada skokowi jałowemu pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną równemu 1 mm,

— zakręcić przeciwnakrętkę i założyć sprężynę napinajacą.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość