Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

DevURL


Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km.

Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty smarowania podwozia, natomiast wszystkie inne— olejem silnikowym. Różne typy nadwozi mogą mieć różną liczbę i rozmieszczenie punktów smarowania (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). [podobne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] ze względów estetycznych, lecz również ze względu na trwałość powłoki lakierowej. Na nadwoziu nie wolno przez dłuższy czas zostawiać zeschniętego błota. Nadwozie należy chronić przed zalaniem olejem, paliwem lub elektrolitem. Nie można myć nadwozia w temperaturze poniżej OOC. W miarę możliwości trzeba unikać postojów w miejscach nasłonecznionych, gdyż promienie słoneczne powodują starzenie się powłoki lakierowej.

Mycie nadwozia

Mycie nadwozia powinno odbywać się w miejscu nie nasłonecznionym bezpośrednio po powrocie z drogi, kiedy błoto jeszcze nie zaschło. Najlepiej myć wodą bieżącą z węża gumowego przy użyciu szczotki o miękkim włosiu. Mycie należy zaczynać od dachu, a kończyć u dołu nadwozia. Ponieważ zwykle powłoka lakierowana jest pokryta nie tylko błotem lub kurzem, lecz również tłustymi plamami, lepiej jest używać do mycia ciepłej wody i szamponu.Po umyciu nadwozie wyciera się miękką flanelą lub irchą, którą należy często płukać, aby pozostałe cząstki piasku lub brudu nie zarysowały powłoki lakierowej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław