Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Dane techniczne

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL


Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić zbieżność i kąt pochylenia przednich kół.

Zbieżność i kąty pochylenia kół można sprawdzać oraz regulować, jeżeli są spełnione następujące warunki:

-— ciśnienie powietrza w ogumieniu musi mieć przepisową wartość;

— bicie promieniowe i osiowe opon nie może przekraczać 3 mm;

— luz osiowy w łożyskach przednich kół nie może przekraczać 5 mm;

Najbardziej prawidłowe i dokładne ustawienie kół zapewniają przyrządy diagnostyczne, w które wyposażona jest każda stacja obsługi. Zbieżność (lub rozbieżność) oraz kąty pochylenia kół może okresowo z przybliżoną dokładnością sprawdzić sam użytkownik samochodu. W tym celu samochód należy ustawić na poziomej, równej nawierzchni z pełnym obciążeniem. (Koła zębate; przekładnie zębate)

W celu określenia zbieżności kół należy zmierzyć odległość A między odpowiadającymi sobie punktami na obręczach przednich kół. Następnie należy przetoczyć samochód, aby obrócić koła 0 1 800 i zmierzyć odległość B. Jeżeli koła mają prawidłową zbieżność, to dla samochodów z napędem klasycznym wymiar A zwykle powinien być większy 0 2…4 mm niż wymiar B. Natomiast samochody z przednim napędem mają zwykle koła kierowane ustawione rozbieżnie. Gdy zmierzona zbieżność nie odpowiada przepisowej wartości, należy zluzować cztery zaciski drążków poprzecznych, a następnie obracać równomiernie tulejami regulacyjnymi. Tuleje będą przy tym nakręcać się lub wykręcać z przegubów kulistych i drążków, zmieniając ich długość, a zatem i zbieżność (lub rozbieżność kół). Po zakończeniu regulacji zaciski należy ponownie zabezpieczyć. [podobne: foteliki info testy, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

W celu sprawdzenia kąta pochylenia koła należy zmierzyć odległość C miedzy obrzeżem koła i kątownikiem. Następnie trzeba przetoczyć samochód, aby obrócić koła 0 1800 i zmierzyć odległość D. Jeżeli kąt pochylenia koła jest prawidłowy, to wymiar C powinien być zwykle mniejszy 0 1…5 mm niż wymiar D.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: foteliki info testy inchcape używane serwis audi wrocław