Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Obliczenie pociagów drogowych

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Centralna instalacja hydrauliczna

DevURL


Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić zbieżność i kąt pochylenia przednich kół.

Zbieżność i kąty pochylenia kół można sprawdzać oraz regulować, jeżeli są spełnione następujące warunki:

-— ciśnienie powietrza w ogumieniu musi mieć przepisową wartość;

— bicie promieniowe i osiowe opon nie może przekraczać 3 mm;

— luz osiowy w łożyskach przednich kół nie może przekraczać 5 mm;

Najbardziej prawidłowe i dokładne ustawienie kół zapewniają przyrządy diagnostyczne, w które wyposażona jest każda stacja obsługi. Zbieżność (lub rozbieżność) oraz kąty pochylenia kół może okresowo z przybliżoną dokładnością sprawdzić sam użytkownik samochodu. W tym celu samochód należy ustawić na poziomej, równej nawierzchni z pełnym obciążeniem. (Koła zębate; przekładnie zębate)

W celu określenia zbieżności kół należy zmierzyć odległość A między odpowiadającymi sobie punktami na obręczach przednich kół. Następnie należy przetoczyć samochód, aby obrócić koła 0 1 800 i zmierzyć odległość B. Jeżeli koła mają prawidłową zbieżność, to dla samochodów z napędem klasycznym wymiar A zwykle powinien być większy 0 2…4 mm niż wymiar B. Natomiast samochody z przednim napędem mają zwykle koła kierowane ustawione rozbieżnie. Gdy zmierzona zbieżność nie odpowiada przepisowej wartości, należy zluzować cztery zaciski drążków poprzecznych, a następnie obracać równomiernie tulejami regulacyjnymi. Tuleje będą przy tym nakręcać się lub wykręcać z przegubów kulistych i drążków, zmieniając ich długość, a zatem i zbieżność (lub rozbieżność kół). Po zakończeniu regulacji zaciski należy ponownie zabezpieczyć. [podobne: Wymiana części w samochodzie może być łatwa, mechanizm zwrotniczy, serwis niszczarek ]

W celu sprawdzenia kąta pochylenia koła należy zmierzyć odległość C miedzy obrzeżem koła i kątownikiem. Następnie trzeba przetoczyć samochód, aby obrócić koła 0 1800 i zmierzyć odległość D. Jeżeli kąt pochylenia koła jest prawidłowy, to wymiar C powinien być zwykle mniejszy 0 1…5 mm niż wymiar D.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mechanizm zwrotniczy serwis niszczarek Wymiana części w samochodzie może być łatwa