Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: autoryzowany serwis audi warszawa, otomoto chojnice, porsche skoda  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek […]

DevURL


Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia silnika niż identyczny akumulator bez ocieplenia. Wyjmowanie akumulatora na noc w celu przechowania w ciepłym pomieszczeniu daje jeszcze lepsze efekty, lecz wydaje się zbyt kłopotliwe. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) [więcej w: bagażniki rowerowe, firma zbrojarska, wypożyczalnia samochodów ]

Obsługa alternatora (prądnicy prądu przemiennego) polega przede wszystkim na utrzymaniu go w czystości, smarowaniu i sprawdzaniu części. Po przebiegu około 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora, przedmuchując je sprężonym powietrzem, np. pompką do ogumienia. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń trzeba je przepolerować skórką irchową.

Również po przebiegu około 60 000 km należy sprawdzić stan szczotek i ich przyleganie do pierścieni, a w razie potrzeby wymienić szczotki. Sprawdza się również stan sprężyn dociskających szczotki oraz ich siłę docisku. Podczas każdej obsługi technicznej należy sprawdzić czystość zacisków, odizolowanie ich od masy, zabezpieczenie podkładkami oraz dokręcenie. Słabo dokręcone końcówki przewodów w zaciskach alternatora mogą się poluzować wskutek wstrząsów podczas jazdy i przerwać obwód. Jednocześnie trzeba sprawdzić stan i naciąg paska klinowego. Naciąg paska klinowego reguluje się przez przesunięcie kadłuba alternatora, po uprzednim zluzowaniu nakrętek mocujących.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: firma zbrojarska wypożyczalnia samochodów