Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

DevURL


Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia silnika niż identyczny akumulator bez ocieplenia. Wyjmowanie akumulatora na noc w celu przechowania w ciepłym pomieszczeniu daje jeszcze lepsze efekty, lecz wydaje się zbyt kłopotliwe. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) [więcej w: bagażniki rowerowe, firma zbrojarska, wypożyczalnia samochodów ]

Obsługa alternatora (prądnicy prądu przemiennego) polega przede wszystkim na utrzymaniu go w czystości, smarowaniu i sprawdzaniu części. Po przebiegu około 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora, przedmuchując je sprężonym powietrzem, np. pompką do ogumienia. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń trzeba je przepolerować skórką irchową.

Również po przebiegu około 60 000 km należy sprawdzić stan szczotek i ich przyleganie do pierścieni, a w razie potrzeby wymienić szczotki. Sprawdza się również stan sprężyn dociskających szczotki oraz ich siłę docisku. Podczas każdej obsługi technicznej należy sprawdzić czystość zacisków, odizolowanie ich od masy, zabezpieczenie podkładkami oraz dokręcenie. Słabo dokręcone końcówki przewodów w zaciskach alternatora mogą się poluzować wskutek wstrząsów podczas jazdy i przerwać obwód. Jednocześnie trzeba sprawdzić stan i naciąg paska klinowego. Naciąg paska klinowego reguluje się przez przesunięcie kadłuba alternatora, po uprzednim zluzowaniu nakrętek mocujących.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: firma zbrojarska wypożyczalnia samochodów