Opór bezwladnosci

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

DevURL


Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia silnika niż identyczny akumulator bez ocieplenia. Wyjmowanie akumulatora na noc w celu przechowania w ciepłym pomieszczeniu daje jeszcze lepsze efekty, lecz wydaje się zbyt kłopotliwe. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) [więcej w: bagażniki rowerowe, firma zbrojarska, wypożyczalnia samochodów ]

Obsługa alternatora (prądnicy prądu przemiennego) polega przede wszystkim na utrzymaniu go w czystości, smarowaniu i sprawdzaniu części. Po przebiegu około 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora, przedmuchując je sprężonym powietrzem, np. pompką do ogumienia. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń trzeba je przepolerować skórką irchową.

Również po przebiegu około 60 000 km należy sprawdzić stan szczotek i ich przyleganie do pierścieni, a w razie potrzeby wymienić szczotki. Sprawdza się również stan sprężyn dociskających szczotki oraz ich siłę docisku. Podczas każdej obsługi technicznej należy sprawdzić czystość zacisków, odizolowanie ich od masy, zabezpieczenie podkładkami oraz dokręcenie. Słabo dokręcone końcówki przewodów w zaciskach alternatora mogą się poluzować wskutek wstrząsów podczas jazdy i przerwać obwód. Jednocześnie trzeba sprawdzić stan i naciąg paska klinowego. Naciąg paska klinowego reguluje się przez przesunięcie kadłuba alternatora, po uprzednim zluzowaniu nakrętek mocujących.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: bagażniki rowerowe firma zbrojarska wypożyczalnia samochodów