Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Przygotowanie do długotwałego postoju

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

DevURL


Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za pomocą drążka podłużnego i zwrotnicy obraca koła. Z kołami biegowymi połączone są bębny, wewnątrz których umieszczone są hamulce. Każdy samochód ma hamulec nożny działający na wszystkie koła oraz hamulec ręczny działający tylko na tylne koła. Nowoczesne samochody są wyposażone w hamulce hydrauliczne lub pneumatyczne. Podstawową częścią podwozia samochodu jest rama stalowa, na której zawieszony jest silnik i wszystkie mechanizmy. Osie kół połączone są z ramą za pośrednictwem resorów, amortyzujących wstrząsy powodowane n ierównością nawierzchni drogowej. Koła samochodu są ogumione oponami z umieszczonymi wewnątrz dętkami wypełnionymi powietrzem sprężonym od 1,5 do 8,0 atmosfer. Zadaniem ogumienia jest dalsza amortyzacja wstrząsów, zapewnienie dostatecznej przyczepności pomiędzy oponami i nawierzchnią drogi oraz rozłożenie nacisku przenoszącego się przez koła na większą powierzchnię jezdni. Na ramie samochodu jest zamocowane nadwozie z kabiną kierowcy, w której znajdują się wszystkie urządzenia sterujące oraz wszelkiego rodzaju wskaźniki nieodzowne do sprawnego kierowania samochodem. W zależności od przeznaczenia samochodu drugą częścią nadwozia jest skrzynia na pomieszczenie ładunku, zbiornik lub różne urządzenia, bądź też maszyny. [przypisy: olx braniewo, audi wrocław, otomoto starogard gdański ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto starogard gdański