Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

DevURL


Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za pomocą drążka podłużnego i zwrotnicy obraca koła. Z kołami biegowymi połączone są bębny, wewnątrz których umieszczone są hamulce. Każdy samochód ma hamulec nożny działający na wszystkie koła oraz hamulec ręczny działający tylko na tylne koła. Nowoczesne samochody są wyposażone w hamulce hydrauliczne lub pneumatyczne. Podstawową częścią podwozia samochodu jest rama stalowa, na której zawieszony jest silnik i wszystkie mechanizmy. Osie kół połączone są z ramą za pośrednictwem resorów, amortyzujących wstrząsy powodowane n ierównością nawierzchni drogowej. Koła samochodu są ogumione oponami z umieszczonymi wewnątrz dętkami wypełnionymi powietrzem sprężonym od 1,5 do 8,0 atmosfer. Zadaniem ogumienia jest dalsza amortyzacja wstrząsów, zapewnienie dostatecznej przyczepności pomiędzy oponami i nawierzchnią drogi oraz rozłożenie nacisku przenoszącego się przez koła na większą powierzchnię jezdni. Na ramie samochodu jest zamocowane nadwozie z kabiną kierowcy, w której znajdują się wszystkie urządzenia sterujące oraz wszelkiego rodzaju wskaźniki nieodzowne do sprawnego kierowania samochodem. W zależności od przeznaczenia samochodu drugą częścią nadwozia jest skrzynia na pomieszczenie ładunku, zbiornik lub różne urządzenia, bądź też maszyny. [przypisy: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, podesty magazynowe, namiot magazynowy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów namiot magazynowy podesty magazynowe