Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3

Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa […]

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

DevURL


Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty koła oraz wypełnić smarem przestrzeń między pokrywą a łożyskiem zewnętrznym piasty. Po wymianie smaru należy założyć i zamocować piastę, po czym wyregulować luz łożysk. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Lepiej jednak, gdy czynność tę wykonują dwie osoby, z których jedna porusza kołem, druga zaś obserwuje i dotyka ręką kolejno poszczególnych sworzni kulistych układu drążków kierowniczych. W celu wyregulowania luzów łożysk przedniego koła należy Wyjąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę czopa zwrotnicy. Następnie obracając koło na zmianę w obie strony, w celu równomiernego ułożenia się wałeczków łożyska, dokręcić nakrętkę jedną ręką do oporu, nie przedłużając klucza. Po takim dokręceniu koło pchnięte ręką powinno się natychmiast zatrzymać. Odkręcić nakrętkę o jedno lub dwa wycięcia w jej koronie, po czym koło powinno się swobodnie obracać i nie może mieć bocznego luzu. W razie potrzeby odkręcić nakrętkę jeszcze o jedno wycięcie. Po regulacji założyć piasta. [hasła pokrewne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Luz łożysk tylnego koła napędowego, po podniesieniu tylnej części samochodu, sprawdza się tak samo jak koła przedniego. Luz łożyska jest wyraźnie wyczuwalny. Samochód o nadmiernych luzach łożysk tylnych kół napędowych należy skierować do stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław