Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

DevURL

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty koła oraz wypełnić smarem przestrzeń między pokrywą a łożyskiem zewnętrznym piasty. Po wymianie smaru należy założyć i zamocować piastę, po czym wyregulować luz łożysk. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Lepiej jednak, gdy czynność tę wykonują dwie osoby, z których jedna porusza kołem, druga zaś obserwuje i dotyka ręką kolejno poszczególnych sworzni kulistych układu drążków kierowniczych. W celu wyregulowania luzów łożysk przedniego koła należy Wyjąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę czopa zwrotnicy. Następnie obracając koło na zmianę w obie strony, w celu równomiernego ułożenia się wałeczków łożyska, dokręcić nakrętkę jedną ręką do oporu, nie przedłużając klucza. Po takim dokręceniu koło pchnięte ręką powinno się natychmiast zatrzymać. Odkręcić nakrętkę o jedno lub dwa wycięcia w jej koronie, po czym koło powinno się swobodnie obracać i nie może mieć bocznego luzu. W razie potrzeby odkręcić nakrętkę jeszcze o jedno wycięcie. Po regulacji założyć piasta. [hasła pokrewne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Luz łożysk tylnego koła napędowego, po podniesieniu tylnej części samochodu, sprawdza się tak samo jak koła przedniego. Luz łożyska jest wyraźnie wyczuwalny. Samochód o nadmiernych luzach łożysk tylnych kół napędowych należy skierować do stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław