Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

DevURL


Nowości od Opla na 2016

Przegląd tego co oferuje nam Opel w 2016 roku zacznijmy od Merivy.To już nie jest minivan a crossover. Meriva ma być dzieckiem połączenia myśli Citroena i Opla. Powstanie jako skrzyżowanie C3 i Merivy. Pojawi się karoseria w stylu SUV, przestronne wnętrze MPV, auto stanie się nieco podobne do Mokki. Ten model ma być segment wyżej niż Meriva. Z kolei nowa wersja Insigni ma być przede wszystkim lżejsza od poprzedniej. Koncern Opla ma napędzać ten model nawet silnikiem 1,0 Turbo. Nie ma co ukrywać że największą wadą dotychczasowej Insigni jest jej waga. Inżynierowie z Opla chcą obniżyć masę nawet o 200 kg. Jeśli chodzi o stylizację Insigni to nie ma co się spodziewać zbyt dużych zmian ponieważ auto cieszy się dość dużą popularnością pod względem stylistyki. Jeśli chodzi o silnik 1.0 to ma on znajdować się w podstawowej wersji auta i mieć moc 130 KM. Największą moc z kolei ma mieć wersja OPC bo aż 350 KM. Wiemy tez że na podstawie tego modelu a powstać w przeciągu 2-3 lat nowy SUV. W bieżącym roku możemy też się doczekać modernizacji Opla Mokka. Nową stylizację może zyskać grill i reflektory. Są też przecieki że w modelu tym mogą się znaleźć nowe 3 cylindrowe silniki z turbo doładowaniem, czy będą bardziej popularne? Czas pokaże.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: