Centralna instalacja hydrauliczna

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma […]

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

DevURL


Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki.

Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W przypadku zapieczenia stopki opony i niemożności oderwania jej od obręczy, trzeba do tego celu użyć podnośnika samochodowego. Stopę podnośnika opiera się wówczas na oponie a nie na ziemi, a masa podnoszo- nego samochodu powoduje oderwanie stopki opony od obręczy. (Koła zębate; przekładnie zębate)

— Po odchyleniu całego obrzeża opony od obręczy koła należy wcisnąć między stopkę opony a krawędź obręczy koła najpierw jedną łyżkę do montażu ogumienia, a następnie drugą. Łyżką należy działać jak dźwignią, opierając ją o obrzeże obręczy i wyciągając na zewnątrz stopkę opony. Operację tę znacznie ułatwi jednoczesne wciskanie obrzeża opony po przeciwnej stronie. Wyjmowanie obrzeża opony z obręczy rozpoczyna się w pobliżu zaworu dętki. [hasła pokrewne: renault salon warszawa, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— Utrzymując pierwszą łyżką wysunięte obrzeże opony, należy drugą łyżkę przesuwać wzdłuż obwodu krawędzi obręczy, co umożliwi wyjęcie całego obrzeża opony. Jeżeli przesuwanie drugiej łyżki okaże się niemożliwe, to stopkę opony trzeba podważać kolejno w kilku miejscach aż do wysunięcia połowy obrzeża opony.

— Po podważeniu obrzeża opony na połowie jej obwodu zsunięcie obrzeża opony na całym obwodzie obręczy ręką zwykle nie przedstawia trudności. Ostatnią czynnością jest wyjęcie dętki. W tym celu należy jedną ręką unosić obrzeże opony, zaś druga ręką wyciągać dętkę. Wyjmowanie dętki trzeba rozpoczynać od wysunięcia jej zaworu z otworu w obręczy i wyciagnięcia tej części dętki w pobliżu zaworu.

Przed założeniem dętki należy oczyścić wnętrze opony i sprawdzić stan obręczy. W przypadku stwierdzenia odprysków emalii i śladów korozji, obręcz trzeba oczyścić i pomalować. W celu łatwiejszego włożenia dętki oraz prawidłowego ułożenia się jej w oponie, należy dętkę i wewnętrzną stronę opony posypać talkiem. Podczas montażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Najpierw należy wsunąć do wnętrza opony tę część dętki, w której znajduje się zawór, po czym włożyć zawór w otwór obręczy. Odchylając krawędzie opony po obu stronach zaworu trzeba stopniowo wsuwać dętkę do wnętrza opony. Na końcu wsuwa się część dętki przeciwległą w stosunku do zaworu. Po włożeniu dętki konieczne jest sprawdzenie, czy ułożyła się ona bez fałd i załamań.

— Po przeciwległej stronie zaworu wcisnąć obrzeże opony pod krawędź obręczy i docisnąć w zagłębienie obręczy. Następnie przy użyciu dwóch łyżek do montażu ogumienia przekładać stopniowo stopkę opony przez obrzeże obręczy. Włożyć wkładkę zaworu i lekko napompować dętkę, po czym sprawdzić, czy obrzeże opony jest prawidłowo ułożone w stosunku do obrzeża obręczy.

Przygotowanie do zakładania ogumienia bezdętkowego jest takie samo, jak poprzednio, z tym że nie posypuje się opony talkiem. Należy sprawdzić umocowanie zaworu w obręczy kota, a następnie przetrzeć obrzeże obręczy mokrą szmatą, zaś stopkę opony zwilżyć wodą. Założyć oponę na obręcz w taki sam sposób, jak oponę dętkową, uważając jednak, aby nie uszkodzić warstwy miękkiej gumy na stopce opony. Ostukać koło o ziemię, po czym owinąć oponę linką stalową i skręcić ją, co spowoduje dociśnięcie stopki opony do obrzeża obręczy koła na całym obwodzie. Powietrze trzeba napompować do ciśnienia wyższego niż wymagane, po czym wyregulować ciśnienie przez spuszczenie powietrza.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica otomoto zamość renault salon warszawa