Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki.

Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W przypadku zapieczenia stopki opony i niemożności oderwania jej od obręczy, trzeba do tego celu użyć podnośnika samochodowego. Stopę podnośnika opiera się wówczas na oponie a nie na ziemi, a masa podnoszo- nego samochodu powoduje oderwanie stopki opony od obręczy. (Koła zębate; przekładnie zębate)

— Po odchyleniu całego obrzeża opony od obręczy koła należy wcisnąć między stopkę opony a krawędź obręczy koła najpierw jedną łyżkę do montażu ogumienia, a następnie drugą. Łyżką należy działać jak dźwignią, opierając ją o obrzeże obręczy i wyciągając na zewnątrz stopkę opony. Operację tę znacznie ułatwi jednoczesne wciskanie obrzeża opony po przeciwnej stronie. Wyjmowanie obrzeża opony z obręczy rozpoczyna się w pobliżu zaworu dętki. [hasła pokrewne: serwis bmw warszawa, wynajem samochodów gdańsk, okręgowa stacja kontroli pojazdów ]

— Utrzymując pierwszą łyżką wysunięte obrzeże opony, należy drugą łyżkę przesuwać wzdłuż obwodu krawędzi obręczy, co umożliwi wyjęcie całego obrzeża opony. Jeżeli przesuwanie drugiej łyżki okaże się niemożliwe, to stopkę opony trzeba podważać kolejno w kilku miejscach aż do wysunięcia połowy obrzeża opony.

— Po podważeniu obrzeża opony na połowie jej obwodu zsunięcie obrzeża opony na całym obwodzie obręczy ręką zwykle nie przedstawia trudności. Ostatnią czynnością jest wyjęcie dętki. W tym celu należy jedną ręką unosić obrzeże opony, zaś druga ręką wyciągać dętkę. Wyjmowanie dętki trzeba rozpoczynać od wysunięcia jej zaworu z otworu w obręczy i wyciagnięcia tej części dętki w pobliżu zaworu.

Przed założeniem dętki należy oczyścić wnętrze opony i sprawdzić stan obręczy. W przypadku stwierdzenia odprysków emalii i śladów korozji, obręcz trzeba oczyścić i pomalować. W celu łatwiejszego włożenia dętki oraz prawidłowego ułożenia się jej w oponie, należy dętkę i wewnętrzną stronę opony posypać talkiem. Podczas montażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Najpierw należy wsunąć do wnętrza opony tę część dętki, w której znajduje się zawór, po czym włożyć zawór w otwór obręczy. Odchylając krawędzie opony po obu stronach zaworu trzeba stopniowo wsuwać dętkę do wnętrza opony. Na końcu wsuwa się część dętki przeciwległą w stosunku do zaworu. Po włożeniu dętki konieczne jest sprawdzenie, czy ułożyła się ona bez fałd i załamań.

— Po przeciwległej stronie zaworu wcisnąć obrzeże opony pod krawędź obręczy i docisnąć w zagłębienie obręczy. Następnie przy użyciu dwóch łyżek do montażu ogumienia przekładać stopniowo stopkę opony przez obrzeże obręczy. Włożyć wkładkę zaworu i lekko napompować dętkę, po czym sprawdzić, czy obrzeże opony jest prawidłowo ułożone w stosunku do obrzeża obręczy.

Przygotowanie do zakładania ogumienia bezdętkowego jest takie samo, jak poprzednio, z tym że nie posypuje się opony talkiem. Należy sprawdzić umocowanie zaworu w obręczy kota, a następnie przetrzeć obrzeże obręczy mokrą szmatą, zaś stopkę opony zwilżyć wodą. Założyć oponę na obręcz w taki sam sposób, jak oponę dętkową, uważając jednak, aby nie uszkodzić warstwy miękkiej gumy na stopce opony. Ostukać koło o ziemię, po czym owinąć oponę linką stalową i skręcić ją, co spowoduje dociśnięcie stopki opony do obrzeża obręczy koła na całym obwodzie. Powietrze trzeba napompować do ciśnienia wyższego niż wymagane, po czym wyregulować ciśnienie przez spuszczenie powietrza.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: okręgowa stacja kontroli pojazdów serwis bmw warszawa wynajem samochodów gdańsk