Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) do przewozu długich ładunków, g) mieszkalne 3) ciągniki kołowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone – w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki, 4) ciągniki gąsienicowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki 5) przyczepy samochodowe: a) skrzyniowe zwyczajne, b) skrzyniowe samowyładowcze, c) o specjalnym przeznaczeniu. c. Konstrukcja samochodu Nowoczesny tabor samochodowy przeznaczony do robót drogowych powinien mieć następuj ce właściwości: 1) dużą nośność 2) zdolność poruszania się po nierównych drogach, po prowizorycznych drogach gruntowych lub wprost po terenie, bądź też na robotach ziemnych 3) małe obciążenie jednostkowe na jezdnię przy jednoczesnym dużym obciążeniu przypadającym na jedną oponę samochodową (do 8000 kG na jedną oponę) , 4) zdolność pokonywania dużych spadków i wzniesień oraz łuków o małych promieniach, 5) duże bezpieczeństwo ruchu i pracy, 6) małe koszty eksploatacji, tj. małe zużycie taniego paliwa, ogumienia oraz części wymiennych, 7) dostosowane do przewożonego ładunku, 8) dostateczną szybkość jazdy i duże przyspieszenie. 9) możność samoczynnego opróżnienia skrzyni, 10) łatwość obsługi technicznej i naprawy. Stopień wypełnienia powyższych warunków będzie różny dla rozmaitych typów i rodzajów jednostek taboru samochodowego, nie mniej jednak powinien być brany pod uwagę przy planowaniu transportu dla danej budowy. [więcej w: inhibitor korozji, wypożyczalnia aut gdańsk, wynajem autokarów Kraków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji wynajem autokarów Kraków wypożyczalnia aut gdańsk