Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Poliftingowa KIA ceed

Nowa odsłona znanego już dobrze modelu wyróżnia się przede wszystkim dużą dynamika i małym zużyciem paliwa. To, że auto zachwyca stylistyka zewnętrzną wiemy już od dawna. Na szczególną uwagę zasługuje wersja stylistyczna GT Line. Jest tam motor benzynowy z doładowaniem, choć w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć auto w tej klasie bez doładowania. Ma to […]

DevURL


Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Ogumienie z nadmiernym cieśnieniem powietrza, jako zbyt twarde, gorzej amortyzuje nierówności drogi (zmniejszając tym samym wygodę jazdy) i przenosi drgania niszczące elementy pojazdu. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Codziennie przed wyjazdem oraz na postoju podczas dłuższej podróży należy sprawdzić wzrokowo stan ogumienia samochodu. W razie stwierdzenia nadmiernego ugięcia opony należy sprawdzić wielkość ciśnienia. Niezależnie od codziennych przeglądów ciśnienie trzeba sprawdzać we wszystkich kołach co dwa tygodnie lub co ok. 500 km przebiegu. Pomiar powinien być przeprowadzany wtedy, gdy ogumienie nie jest nagrzane. Wprawdzie obecnie można napompować ogumienie prawie w każdej stacji CPN, niemniej jednak należy wozić ze sobą pompkę ręczną lub bardziej wydajną i wygodniejszą w użyciu — nożną. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Podczas jazdy ciśnienie w ogumieniu może zwiększyć się wskutek nagrzewania się opon. Ponieważ jest to zjawisko normalne, zwłaszcza w lecie, producenci opon dopuszczają określony wzrost ciśnienia w warunkach prawidłowego obciążenia i prędkości jazdy. Wzrost ciśnienia nie może jednak przekraczać 30%. Jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej dopuszczalnej granicy, to opony należy chłodzić, stosując przerwy w podróży i zmniejszając prędkość jazdy. Obniżanie ciśnienia w ogumieniu przez uchylenie zaworu i wypuszczenie powietrza jest niedopuszczalne.

Fabrycznie montowane opony mają zwykle czerwony punkt na obwodzie, który znajduje się w pobliżu zaworu. Tym punktem oznaczony jest najlżejszy na obwodzie odcinek, który równoważy masę zaworu dętki. Po zdjęciu opony, należy ją założyć w tym samym położeniu. Jeżeli nie ma takiego punktu lub został starty, to przed zdjęciem opony trzeba zaznaczyć na niej kredą lub farbą punkt w pobliżu zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość