Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

DevURL


Mondeo 2

Jeśli jesteś posiadaczem auta, które zostało wyprodukowane w pierwszej fazie to pewnie nie jesteś za bardzo zadowolony ze swojego mondeo. Inaczej jest u właścicieli, którzy nabyli to auto całkiem niedawno, w ich modelach wyeliminowano i to znacznie większość wad i usterek Tym samym auto to stało się mniej awaryjne. Jakiś wkład całą sprawę z modeno 2 ma tez fakt, że auto to debiutowało w nie najlepszym dla Forda okresie. Samochód ten mimo wszelkich niepowodzeń stał się bardzo popularnym autem. Samochód był dość ładny ze zgrabną sylwetka i z ciekawą gama silników. Auto to wtargnęło do sprzedażny w 200o roku i miało po prostu wszystko to, czego by potrzebował przeciętny klient. Teraz, gdy model ten nie jest już produkowany to rynek wtórny obfituje w te auta i to pokaźnie. Przeciętny kowalski będzie miał, w czym wybierać, ale musi to robić z głową, bo jak nie to będzie późnej żałował. Musisz uważać, jeśli chcesz zakupić auto z silnikiem diesel, bowiem w pierwszych sztukach silniki te pozostawiały wiele do życzenia. Silnik ten miął wtrysk bezpośredni, ale za pomocą pompy rotacyjnej, która okazała się bardzo szwankującym elementem. Do tego pierwsze silniki wysokoprężne montowane w mondeo 2 charakteryzowały się o wiele głośniejszą praca niż miało to miejsce w autach tego samego segmentu, ale innych marek. Dopiero rok od premiery pojawił się diesel z wtryskiem bezpośrednim. W 2004 już każda wersja silnikowa motorów wysokoprężnych była wyposażona w taki układ. O ile nowa technologia A MIAŁA BYĆ LEPSZA O TYLE JUŻ PO PIERWSZYCH MIESIĄCACH UŻYTKOWANIA WYSZŁY NA JAW PIERWSZE USTERKI. Chodzi oczywiście o częste uszkodzenia wtryskiwaczy. Winna była najprawdopodobniej firma Delphi, która dostarczyła te elementy do mondeo. Warto zaznaczyć, że w tamtych czasach cena jednego wtryskiwacza wahała się w granicach 2000 zł. Jednak można je regenerować, ale i tak trzeba się liczyć z wydatkiem około 500zł. Auta wyprodukowane w tych latach do tej pory najczęściej wtryskiwacze mają już wymienione na bardziej trwałe. Ale nie znaczy to, że będziemy mieli spokój z naszym mondeo szczególnie, gdy auto ma już przejechane około 150 000 m. Mogą wtedy pojawiać się problemy z odpalaniem, spadek mocy a nawet potworne dymienie. Kolejnym częstym uszkodzeniem w tym modelu jest awaria dwumasowaego koła zamachowego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: