supercar otomoto

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z uszczelka i ustawić zawory: — oba zawory 1 cylindra otwarte (zawór ssący na początku ssania, zawór wydechowy na końcu wydechu) — regulować zawory 4. cylindra. —...

Więcej »

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Co 15 000 km należy sprawdzić naciąg paska. Normalne ugięcie paska przy nacisku 98 N (10 kG) wynosi 1...1,5 cm. W celu wyregulowania naciągu paska należy: — zluzować nakrętkę mocująca alternator do napinacza, — zluzować nakrętkę sworznia przegubu alternatora, — odchylić na zewnątrz alternator i mocno dokręcić nakrętkę. Nie należy napinać paska zbyt mocno, gdyż mogłoby to spowodować nadmierne obciążenie łożysk. Rozdzielacz zapłonu Co 1 5 000 km, a także po wyjmowaniu rozdzielacza lub przy demont...

Więcej »

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu występują jeszcze siły pionowe ssania. Siły te powstają wskutek rozrzedzenia powietrza poza oponą. Powstają tam również wiry powietrzne, wy...

Więcej »

Filtr powietrza

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Ogumienie z nadmiernym cieśnieniem powietrza, jako zbyt twarde, gor...

Więcej »
http://www.podloga-drewniana.biz.pl 751#najnowsze volvo , #sprawdzanie historii pojazdu , #jak włączyć wycieraczki w hyundai i20 , #piotrans wisznice , #otomoto jeep wrangler , #top autos , #opinie fiat tipo , #malinowska wągrowiec , #nissan silvia otomoto , #opel corsa e otomoto ,