Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

DevURL


Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4 do 5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ja momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ją odkręcić 0 300 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Zaciśnięcie kołnierza piasty koła winno być wykonane w miejscach odpowiadających wyfrezowanym kanałkom na sworzniu zwrotnicy. (przekładnia zębata i Koła zębate)

Ustawienie reflektorów

Co 1 5 000 km należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Czynności ustawienia reflektorów szczegółowo zostały opisane w części pierwszej. Należy zwrócić uwagę, że punkty odniesienia Pe—Pe powinny znaleźć się 8 cm poniżej odpowiednich krzyżyków, natomiast punkty Pi—Pi powinny znaleźć się 5 cm poniżej krzyżyków. [podobne: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

W samochodach, które są wyposażone w reflektory pojedyńcze regulację ustawienia świateł należy wykonać w sposób następujący:

— na ekranie narysować dwa krzyżyki odpowiadające środkom reflektorów,

— cofnąć samochód 0 5 metrów i włączyć światła drogowe; punkty odniesienia P—P powinny znaleźć się 8 cm poniżej odpowiadających im krzyżyków. Do regulacji strumienia świetlnego służą wkręty.

Reflektory są wyposażone w ręczne korektory umożliwiające ustawienie ich w dwu położeniach w płaszczyźnie pionowej w zależności od obciążenia samochodu. Przy ustawieniu świateł korektory powinny być ustawione dla obciążenia normalnego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce