kaski arai
Jakiś czas temu trafiłam na ciekawy wpis poruszający temat dywaników samochodowych - nie wiedziałam takich rzeczy
Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony.

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

DevURL


Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4 do 5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ja momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ją odkręcić 0 300 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Zaciśnięcie kołnierza piasty koła winno być wykonane w miejscach odpowiadających wyfrezowanym kanałkom na sworzniu zwrotnicy. (przekładnia zębata i Koła zębate)

Ustawienie reflektorów

Co 1 5 000 km należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Czynności ustawienia reflektorów szczegółowo zostały opisane w części pierwszej. Należy zwrócić uwagę, że punkty odniesienia Pe—Pe powinny znaleźć się 8 cm poniżej odpowiednich krzyżyków, natomiast punkty Pi—Pi powinny znaleźć się 5 cm poniżej krzyżyków. [podobne: Producent silników elektrycznych w Polsce, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, podesty magazynowe ]

W samochodach, które są wyposażone w reflektory pojedyńcze regulację ustawienia świateł należy wykonać w sposób następujący:

— na ekranie narysować dwa krzyżyki odpowiadające środkom reflektorów,

— cofnąć samochód 0 5 metrów i włączyć światła drogowe; punkty odniesienia P—P powinny znaleźć się 8 cm poniżej odpowiadających im krzyżyków. Do regulacji strumienia świetlnego służą wkręty.

Reflektory są wyposażone w ręczne korektory umożliwiające ustawienie ich w dwu położeniach w płaszczyźnie pionowej w zależności od obciążenia samochodu. Przy ustawieniu świateł korektory powinny być ustawione dla obciążenia normalnego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów podesty magazynowe Producent silników elektrycznych w Polsce