Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

DevURL


Kontrola układu hamulcowego

W hydraulicznym układzie uruchamiającym należy systematycznie sprawdzać: ilość płynu hamulcowego w zbiorniczkach (lub w zbiorniczku) i w razie potrzeby uzupełnić go do wymaganego poziomu bezwzględnie tym samym gatunkiem płynu; szczelność połączeń (pod nieszczelnymi połączeniami widać na ziemi opalizujące plamy płynu hamulcowego); stan przewodów, zwłaszcza giętkich (przewody giętkie spuchnięte lub nadtarte trzeba natychmiast wymienić). Nawet nie uszkodzone przewody giętkie należy wymienić po przebiegu 100 000 km lub po 5 latach eksploatacji. Zalecenie to jest podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż po tym przebiegu lub okresie następuje zmęczenie materiału i w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia przewodu podczas intensywnego hamowania. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Wymiana płynu

W przypadku zmiany gatunku płynu hamulcowego lub zanieczyszczenia układu hamulcowego konieczne jest jego przemycie przed nalaniem świeżego płynu. Układ hamulcowy należy przemyć w następujący sposób:

— odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając na pedał hamulca wypompować cały płyn z układu; [więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— wlewając stopniowo do zbiorniczków (lub zbiorniczka) spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu;

— przemyć spirytusem lub płynem hamulcowym cylinderki i tłoczki rozpieraczy, po czym nasmarować je płynem hamulcowym i złożyć rozpieracze;

— napełnić układ płynem hamulcowym, wlewając go stopniowo do zbiorniczków i naciskając raz za razem na pedał hamulca do chwili, gdy przez odpowietrzniki zacznie wypływać płyn, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu do wymaganego poziomu i odpowietrzyć układ;

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane