Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

DevURL


Kontrola układu hamulcowego

W hydraulicznym układzie uruchamiającym należy systematycznie sprawdzać: ilość płynu hamulcowego w zbiorniczkach (lub w zbiorniczku) i w razie potrzeby uzupełnić go do wymaganego poziomu bezwzględnie tym samym gatunkiem płynu; szczelność połączeń (pod nieszczelnymi połączeniami widać na ziemi opalizujące plamy płynu hamulcowego); stan przewodów, zwłaszcza giętkich (przewody giętkie spuchnięte lub nadtarte trzeba natychmiast wymienić). Nawet nie uszkodzone przewody giętkie należy wymienić po przebiegu 100 000 km lub po 5 latach eksploatacji. Zalecenie to jest podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż po tym przebiegu lub okresie następuje zmęczenie materiału i w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia przewodu podczas intensywnego hamowania. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Wymiana płynu

W przypadku zmiany gatunku płynu hamulcowego lub zanieczyszczenia układu hamulcowego konieczne jest jego przemycie przed nalaniem świeżego płynu. Układ hamulcowy należy przemyć w następujący sposób:

— odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając na pedał hamulca wypompować cały płyn z układu; [więcej w: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, namiot magazynowy ]

— wlewając stopniowo do zbiorniczków (lub zbiorniczka) spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu;

— przemyć spirytusem lub płynem hamulcowym cylinderki i tłoczki rozpieraczy, po czym nasmarować je płynem hamulcowym i złożyć rozpieracze;

— napełnić układ płynem hamulcowym, wlewając go stopniowo do zbiorniczków i naciskając raz za razem na pedał hamulca do chwili, gdy przez odpowietrzniki zacznie wypływać płyn, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu do wymaganego poziomu i odpowietrzyć układ;

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław namiot magazynowy Serwis Audi Wrocław