Opór bezwladnosci

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

DevURL


Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika

Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający ubytek płynu hamulcowego, to należy bezwzględnie przerwać ekșploatację samochodu, dopóki nie zostanie wykryta i usunięta przyczyna niedomagania. [przypisy: rowiński wajdemajer używane, honda civic 4d 2015, otomoto starogard gdański ]

Wymiana nakładek hamulcowych kół jezdnych

Nakładki hamulcowe należy kontrolować co 5 000 km w hamulcach kół przednich oraz co 1 5 000 km w hamulcach kół tylnych. Minimalna dopuszczalna grubość materiału ciernego nie może być mniejsza niż 1,5 mm. Sprawdzenie stanu nakładek hamulcowych kół tylnych jest możliwe przez otwory w bębnach, ( wynajem busów warszawa, tablice informacyjne)

hamulcowych w sposób następujący:

— po zdjęciu koła jezdnego oczyścić zacisk z brudu i kurzu,

— wyjąć zawleczki z prowadników,  naciskając zacisk w kierunku samochodu wysunąć prowadniki,

— zdjąć zacisk z oprawy zacisku a następnie wymontować nakładki hamulcowe i sprężyny ustalając nakładki hamulcowe.

Po skontrolowaniu grubości warstwy ciernej należy sprawdzić stan sprężyn ustalających, czy nie są odkształcone oraz stan powierzchni tarczy hamulcowej.

Wmontowując nowe nakładki hamulcowe należy zwrócić uwagę, aby powierzchnie cierne nie były zatłuszczone.

Przed zamontowaniem zacisku należy wcisnąć tłok możliwie najdalej wewnątrz korpusu, co ułatwi jego założenie na oprawę, w którą uprzednio wmontowano nowe nakładki (o większych grubościach). Jednocześnie należy sprawdzić, czy uszczelka gumowa zabezpieczająca tłok znajduje się we właściwym miejscu i czy nie jeșt ona zniszczona lub stwardniała (niewłaściwą należy wymienić).

Po założeniu zacisku należy oczyścić starannie prowadniki i wsunąć je między oprawę i zacisk do takiego położenia, w którym można założyć z obydwu stron specjalne zawleczki ustalające. Przed rozpoczęciem jazdy, a po zakończonej wymianie wkładek ciernych należy nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca w celu skasowania pozostałych luzów.

Wymianę nakładek hamulców kół tylnych, ze względu na jej trudności należy zlecać do wykonania w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: honda civic 4d 2015 otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane