Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

DevURL


Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Akumulator ciśnienia w instalacji hamulcowej (w instalacji ze wspomaganiem kierownicy) — przy ustawieniu samochodu w pozycji prześwitu „minimum” i zużyciu płynu w akumulatorze ciśnienia (głównym) przez obracanie kołem wspomaganej kierownicy, akumulator dodatkowy ciśnienia ma zapewnić możliwość hamowania przednimi hamulcami. Naciskać

energicznie pedał hamulca, licząc naciśnięcia aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Sprawny akumulator dodatkowy ciśnienia powinien zapewnić możliwość 60…80 hamowań. [hasła pokrewne: żuraw warsztatowy, wynajem z oc sprawcy, wzorcowanie przyrządów pomiarowych ]

Ciśnienie azotu w akumulatorze dodatkowym instalacji hamulcowej wynosi $ MPa, oznaczenie na wkręcie „62.

Wymiana nakładek hamulców tarczowych przednich

W czasie wymiany należy zwrócić szczególna uwagę na bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku nakładek ciernych z obudowami z aluminium, tak aby nakładki byty luźno zamocowane i ich ruch powrotny przy ustaniu siły hamującej nie był skrępowany. (haki holownicze, koło zębate)

Oczyszczone powierzchnie należy posmarować minimalną ilością oleju antykorozyjnego, zwracając uwagę aby olej nie dostał się w żadnym przypadku na tarcze lub powierzchnie trące nakładek.

Oczyścić również i posmarować ośkę mocującą nakładki. Zwrócić uwagę na prawidłowy układ przewodów elektrycznych wskaźnika zużycia nakładek hamulcowych, aby po zamontowaniu koła nie były uszkodzone przez obracającą się obręcz koła.

Regulacja hamulca pomocniczego (ręcznego)

Regulacja ręcznego hamulca odbywa się za pomocą:

— regulacji długości linek hamulcowych, od strony koła przedniego,

— ustawienia mimośrodów na ośkach obrotu 4 dźwigienek dociskających klocki hamulcowe hamulca ręcznego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: wynajem z oc sprawcy wzorcowanie przyrządów pomiarowych żuraw warsztatowy