Centralna instalacja hydrauliczna

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

DevURL


Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji.

Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu:

— bieg luzem (kilkadziesiąt sekund przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika i braku zużycia płynu np. na wspomaganie kierownicy) zaczyna pracować pod obciążeniem dużo częściej i słychać ciągłe włączanie się i wyłączanie regulatora ciśnienia (metaliczny stuk zaworka). Poza tym cała instalacja hydrauliczna pracuje normalnie. W tym przypadku jest niezbędna wymiana elementu hydropneumatycznego akumulatora ciśnienia, gdyż ciągła praca pompy pod obciążeniem może spowodować jej przedwczesne zużycie. (haki holownicze, koło zębate)

Uwaga. Nigdy nie należy odkręcać wkrętów specjalnych na czaszy elementów hydropneumatycznych, wkręty te służą do zamocowania przepony gumowej i napełnienia elementu azotem pod ciśnieniem. Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym akumulatora wynosi 6,2+02 MPa, oznaczenie na wkręcie „62”. [więcej w: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Kontrola elementów hydropneumatycznych zawieszenia

W przypadku uszkodzenia przepony gumowej azot przedostaje się do instalacji hydraulicznej i występuje brak resorowania koła. Samochód podnosi się po uruchomieniu silnika na normalną wysokość, ale zawieszenie koła jest zdecydowanie „twarde”. W tym przypadku należy wymienić element hydropneumatyczny zawieszenia.

Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym zawieszenia:

– przednim: CX 2000, CX 2200, CX 2400 — 7 5 +0-2,7,2 MPa (oznaczenie na wkręcie „75), CX Athena i CX Reflex — 7,0 MPa (oznaczenie na wkręcie „70),

— tylnym: 4,0

MPa, oznaczenie na wkręcie „40.

Kontrola przewodów hydraulicznych wysokiego i niskiego ciśnienia

Wszelkie wycieki płynu świadczą o nieszczelności układu:

wysokiego ciśnienia — sprawdzić dokręcenie przewodów, stan przewodów (uszkodzenia mechaniczne lub korozja),

gumowe i z tworzywa (zasilanie pompy, przewody powrotne do zbiornika), osłony gumowe elementów resorujących i ich obejmy.

W prawidłowo pracującym układzie wszelkie przecieki są kierowane do zbiornika płynu.

Szybka utrata prześwitu w samochodzie z unieruchomionym silnikiem, przy braku wycieków LHM na zewnątrz, świadczy o dużym zużyciu uszczelnień w cylindrach elementów resorujących lub o dużej nieszczelności wewnętrznej regulatorów (korektorów) prześwitu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość