Przewóz osób wynajem busów wycieczki
buty fox
Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi . Obliczyć dopuszczalne wzniesienie drogi o nawierzchni betonowej (I = O,O1) dla samochodu -marki Star 20 poruszającego się z jednostajną szybkością 50 km/godz. Dla szybkości 50 km/godz dla biegu IV otrzymujemy D = 0,035, czyli według f + i + k = 0,035 Ponieważ dla ruchu jednostajnego k = O, przeto […]

Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę. W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka […]

Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

DevURL


Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji.

Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu:

— bieg luzem (kilkadziesiąt sekund przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika i braku zużycia płynu np. na wspomaganie kierownicy) zaczyna pracować pod obciążeniem dużo częściej i słychać ciągłe włączanie się i wyłączanie regulatora ciśnienia (metaliczny stuk zaworka). Poza tym cała instalacja hydrauliczna pracuje normalnie. W tym przypadku jest niezbędna wymiana elementu hydropneumatycznego akumulatora ciśnienia, gdyż ciągła praca pompy pod obciążeniem może spowodować jej przedwczesne zużycie. (haki holownicze, koło zębate)

Uwaga. Nigdy nie należy odkręcać wkrętów specjalnych na czaszy elementów hydropneumatycznych, wkręty te służą do zamocowania przepony gumowej i napełnienia elementu azotem pod ciśnieniem. Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym akumulatora wynosi 6,2+02 MPa, oznaczenie na wkręcie „62”. [więcej w: serwis bmw warszawa, wynajem samochodów gdańsk, okręgowa stacja kontroli pojazdów ]

Kontrola elementów hydropneumatycznych zawieszenia

W przypadku uszkodzenia przepony gumowej azot przedostaje się do instalacji hydraulicznej i występuje brak resorowania koła. Samochód podnosi się po uruchomieniu silnika na normalną wysokość, ale zawieszenie koła jest zdecydowanie „twarde”. W tym przypadku należy wymienić element hydropneumatyczny zawieszenia.

Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym zawieszenia:

– przednim: CX 2000, CX 2200, CX 2400 — 7 5 +0-2,7,2 MPa (oznaczenie na wkręcie „75), CX Athena i CX Reflex — 7,0 MPa (oznaczenie na wkręcie „70),

— tylnym: 4,0

MPa, oznaczenie na wkręcie „40.

Kontrola przewodów hydraulicznych wysokiego i niskiego ciśnienia

Wszelkie wycieki płynu świadczą o nieszczelności układu:

wysokiego ciśnienia — sprawdzić dokręcenie przewodów, stan przewodów (uszkodzenia mechaniczne lub korozja),

gumowe i z tworzywa (zasilanie pompy, przewody powrotne do zbiornika), osłony gumowe elementów resorujących i ich obejmy.

W prawidłowo pracującym układzie wszelkie przecieki są kierowane do zbiornika płynu.

Szybka utrata prześwitu w samochodzie z unieruchomionym silnikiem, przy braku wycieków LHM na zewnątrz, świadczy o dużym zużyciu uszczelnień w cylindrach elementów resorujących lub o dużej nieszczelności wewnętrznej regulatorów (korektorów) prześwitu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: okręgowa stacja kontroli pojazdów serwis bmw warszawa wynajem samochodów gdańsk