Przewóz osób wynajem busów wycieczki
buty fox
Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3

Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa […]

DevURL


Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji.

Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu:

— bieg luzem (kilkadziesiąt sekund przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika i braku zużycia płynu np. na wspomaganie kierownicy) zaczyna pracować pod obciążeniem dużo częściej i słychać ciągłe włączanie się i wyłączanie regulatora ciśnienia (metaliczny stuk zaworka). Poza tym cała instalacja hydrauliczna pracuje normalnie. W tym przypadku jest niezbędna wymiana elementu hydropneumatycznego akumulatora ciśnienia, gdyż ciągła praca pompy pod obciążeniem może spowodować jej przedwczesne zużycie. (haki holownicze, koło zębate)

Uwaga. Nigdy nie należy odkręcać wkrętów specjalnych na czaszy elementów hydropneumatycznych, wkręty te służą do zamocowania przepony gumowej i napełnienia elementu azotem pod ciśnieniem. Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym akumulatora wynosi 6,2+02 MPa, oznaczenie na wkręcie „62”. [więcej w: sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, otwieranie wszystkich samochodów we warszawie, Części samochodowe od najlepszych producentów ]

Kontrola elementów hydropneumatycznych zawieszenia

W przypadku uszkodzenia przepony gumowej azot przedostaje się do instalacji hydraulicznej i występuje brak resorowania koła. Samochód podnosi się po uruchomieniu silnika na normalną wysokość, ale zawieszenie koła jest zdecydowanie „twarde”. W tym przypadku należy wymienić element hydropneumatyczny zawieszenia.

Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym zawieszenia:

– przednim: CX 2000, CX 2200, CX 2400 — 7 5 +0-2,7,2 MPa (oznaczenie na wkręcie „75), CX Athena i CX Reflex — 7,0 MPa (oznaczenie na wkręcie „70),

— tylnym: 4,0

MPa, oznaczenie na wkręcie „40.

Kontrola przewodów hydraulicznych wysokiego i niskiego ciśnienia

Wszelkie wycieki płynu świadczą o nieszczelności układu:

wysokiego ciśnienia — sprawdzić dokręcenie przewodów, stan przewodów (uszkodzenia mechaniczne lub korozja),

gumowe i z tworzywa (zasilanie pompy, przewody powrotne do zbiornika), osłony gumowe elementów resorujących i ich obejmy.

W prawidłowo pracującym układzie wszelkie przecieki są kierowane do zbiornika płynu.

Szybka utrata prześwitu w samochodzie z unieruchomionym silnikiem, przy braku wycieków LHM na zewnątrz, świadczy o dużym zużyciu uszczelnień w cylindrach elementów resorujących lub o dużej nieszczelności wewnętrznej regulatorów (korektorów) prześwitu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Części samochodowe od najlepszych producentów otwieranie wszystkich samochodów we warszawie sklep z częściami do motocykli wszystkich marek