Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

DevURL


Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym zespołem samochodu jest silnik spalinowy zamocowany na przedniej części ramy podwozia. W silniku pod wpływem ciśnienia spalania gazów, zostają wprowadzone w ruch tłoki osadzone na korbowodach, wskutek czego wał korbowy obraca się ruch wału jest przekazany za pośrednictwem sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego i mechanizmu różnicowego na koła napędne. Sprzęgło włączane i wyłączane jest za pomocą dźwigni, którą kierowca naciska nogą. Za sprzęgłem znajdu je się skrzynka przekładniowa (skrzynka biegów) wyposażona w zespół kół zębatych o różnym przeniesieniu. Skrzynka przekładniowa umożliwia łączenie ze sobą kół zębatych o różnej średnicy co powoduje jazdę samochodu o różnych zakresach szybkości do przodu i do tyłu. Zwykle samochody mają 3 – 4 zakresy szybkości do przodu zwane biegami i jeden do tyłu. Zmiany szybkości dokonuje kierowca przy wyłączonym sprzęgle za pośrednictwem dźwigni przekładniowej. [patrz też: autostorczyk, czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów