Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

DevURL


Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami.

Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym linki, którą należy wymienić. Oprócz tego należy sprawdzić w jakim stanie jest wycinek zębaty i zapadki hamulca ręcznego. Zużyte części trzeba wymienić. Konieczne jest również sprawdzenie stanu sprężyn. Jeżeli sprężyny są złamane lub osłabione, dźwignia hamulca ręcznego nie wraca do położenia wyjściowego. Powoduje to stałe hamowanie tylnych kół. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Jeżeli samochodu nie można unieruchomić po przesunięciu dźwigni 0 4…5 zaczepów, to należy wyregulować skok dźwigni za pomocą urządzenia napinającego. [patrz też: Producent silników elektrycznych w Polsce, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, podesty magazynowe ]

Regulacja luzu

Luz koła kierownicy w położeniu odpowiadającym jeździe samochodu po prostej, gdy luzy w układzie kierowniczym zachowane są w granicach normy, nie powinien przekraczać określonej wartości: Dla różnych samochodów instrukcje obsługi luz ten dopuszczają od 5 do 1 50, co odpowiada 20 do 60 mm .na obwodzie koła kierownicy. Jeżeli luz koła kierownicy przekracza wielkość podaną w instrukcji obsługi, należy sprawdzić stan techniczny przegubów przedniego zawieszenia.

Ogólną zasadą prawidłowej regulacji przekładni kierowniczej jest likwidowanie luzów wyłącznie do granic nie powodujących wyczuwalnego zwiększenia oporów podczas pracy przekładni. Pozostawienie zbyt małych luzów lub skasowanie luzów w ogóle powoduje nieuchronnie uszkodzenie przekładni kierowniczej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów podesty magazynowe Producent silników elektrycznych w Polsce