Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Przeglądy okresowe

Przegląd co 7500 km Wymiana oleju w silniku. Zdemontować nakładki hamulców tarczowych tylnych, oczyścić nakładki i miejsca ich zamocowania, wymienić nakładki w miare potrzeby i sprawdzić grubość tarcz hamulcowych tylnych. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] płynu LHM, — poziom oleju w skrzynce biegów, poziom elektrolitu w akumulatorze, poziom płynu w układzie chłodzenia, […]

DevURL


Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami.

Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym linki, którą należy wymienić. Oprócz tego należy sprawdzić w jakim stanie jest wycinek zębaty i zapadki hamulca ręcznego. Zużyte części trzeba wymienić. Konieczne jest również sprawdzenie stanu sprężyn. Jeżeli sprężyny są złamane lub osłabione, dźwignia hamulca ręcznego nie wraca do położenia wyjściowego. Powoduje to stałe hamowanie tylnych kół. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Jeżeli samochodu nie można unieruchomić po przesunięciu dźwigni 0 4…5 zaczepów, to należy wyregulować skok dźwigni za pomocą urządzenia napinającego. [patrz też: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Regulacja luzu

Luz koła kierownicy w położeniu odpowiadającym jeździe samochodu po prostej, gdy luzy w układzie kierowniczym zachowane są w granicach normy, nie powinien przekraczać określonej wartości: Dla różnych samochodów instrukcje obsługi luz ten dopuszczają od 5 do 1 50, co odpowiada 20 do 60 mm .na obwodzie koła kierownicy. Jeżeli luz koła kierownicy przekracza wielkość podaną w instrukcji obsługi, należy sprawdzić stan techniczny przegubów przedniego zawieszenia.

Ogólną zasadą prawidłowej regulacji przekładni kierowniczej jest likwidowanie luzów wyłącznie do granic nie powodujących wyczuwalnego zwiększenia oporów podczas pracy przekładni. Pozostawienie zbyt małych luzów lub skasowanie luzów w ogóle powoduje nieuchronnie uszkodzenie przekładni kierowniczej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce