Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest […]

DevURL


Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami.

Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym linki, którą należy wymienić. Oprócz tego należy sprawdzić w jakim stanie jest wycinek zębaty i zapadki hamulca ręcznego. Zużyte części trzeba wymienić. Konieczne jest również sprawdzenie stanu sprężyn. Jeżeli sprężyny są złamane lub osłabione, dźwignia hamulca ręcznego nie wraca do położenia wyjściowego. Powoduje to stałe hamowanie tylnych kół. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Jeżeli samochodu nie można unieruchomić po przesunięciu dźwigni 0 4…5 zaczepów, to należy wyregulować skok dźwigni za pomocą urządzenia napinającego. [patrz też: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Regulacja luzu

Luz koła kierownicy w położeniu odpowiadającym jeździe samochodu po prostej, gdy luzy w układzie kierowniczym zachowane są w granicach normy, nie powinien przekraczać określonej wartości: Dla różnych samochodów instrukcje obsługi luz ten dopuszczają od 5 do 1 50, co odpowiada 20 do 60 mm .na obwodzie koła kierownicy. Jeżeli luz koła kierownicy przekracza wielkość podaną w instrukcji obsługi, należy sprawdzić stan techniczny przegubów przedniego zawieszenia.

Ogólną zasadą prawidłowej regulacji przekładni kierowniczej jest likwidowanie luzów wyłącznie do granic nie powodujących wyczuwalnego zwiększenia oporów podczas pracy przekładni. Pozostawienie zbyt małych luzów lub skasowanie luzów w ogóle powoduje nieuchronnie uszkodzenie przekładni kierowniczej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce