Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Układ hamulcowy

DevURL


Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu.

Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu jest większa, należy ją zmyć, gdyż sztuczna skóra przestanie przepuszczać powietrze. Do zmywania może być użyty np. płyn Skay Lux. Obicia zmywa się białą, nasiąkliwą szmatką, obficie zmoczoną płynem. Oczyszczone powierzchnie należy wytrzeć do sucha miękką i czystą szmatą. (maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny). [podobne: Wymiana części w samochodzie może być łatwa, mechanizm zwrotniczy, serwis niszczarek ]

Do czyszczenia obić z materiałów tekstylnych używa się przede wszystkim odkurzacza lub niezbyt twardej szczotki. Plamy lub znaczne zabrudzenia usuwa się za pomocą płynu czyszczącego materiały tekstylne i z włókien sztucznych. Czyszczenie powinno odbywać się w następujący sposób: czystą bezbarwną szmatkę nasączyć płynem i pocierać plamę ruchami kolistymi, zaczynając od zewnętrznych części plamy, a następnie dochodząc do jej środka. Niezależnie od fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego zaleca się przynajmniej raz na dwa lata, najlepiej podczas obsługi zimowej, zabezpieczyć spodnią część nadwozia oraz przekroje zamknięte. Płytę podłogową i wnęki błotników po uprzednim dokładnym umyciu pokrywa się pędzlem lub natryskowo preparatem pod nazwą Bitex. W przekroje zamknięte (np. drzwi, progi, nakładki pokrywy silnika i bagażnika) wtryskuje się pod ciśnieniem Fluidol przez istniejące oraz dodatkowe, uprzednio wywiercone otwory. Podczas mycia nadwozia najłatwiej jest zauważyć wszelkie ubytki lub odpryski lakieru, które występują najczęściej np. na krawędziach drzwi lub pokryw silnika i bagażnika. Pozostawienie niezabezpieczonej powierzchni blachy prowadzi nieuchronnie do rozprzestrzeniania się korozji, zwłaszcza szybkiego i intensywnego w okresie zimowym.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mechanizm zwrotniczy serwis niszczarek Wymiana części w samochodzie może być łatwa