Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

DevURL


Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu.

Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu jest większa, należy ją zmyć, gdyż sztuczna skóra przestanie przepuszczać powietrze. Do zmywania może być użyty np. płyn Skay Lux. Obicia zmywa się białą, nasiąkliwą szmatką, obficie zmoczoną płynem. Oczyszczone powierzchnie należy wytrzeć do sucha miękką i czystą szmatą. (maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny). [podobne: serwis volkswagen warszawa, mercedes serwis warszawa, serwis niszczarek ]

Do czyszczenia obić z materiałów tekstylnych używa się przede wszystkim odkurzacza lub niezbyt twardej szczotki. Plamy lub znaczne zabrudzenia usuwa się za pomocą płynu czyszczącego materiały tekstylne i z włókien sztucznych. Czyszczenie powinno odbywać się w następujący sposób: czystą bezbarwną szmatkę nasączyć płynem i pocierać plamę ruchami kolistymi, zaczynając od zewnętrznych części plamy, a następnie dochodząc do jej środka. Niezależnie od fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego zaleca się przynajmniej raz na dwa lata, najlepiej podczas obsługi zimowej, zabezpieczyć spodnią część nadwozia oraz przekroje zamknięte. Płytę podłogową i wnęki błotników po uprzednim dokładnym umyciu pokrywa się pędzlem lub natryskowo preparatem pod nazwą Bitex. W przekroje zamknięte (np. drzwi, progi, nakładki pokrywy silnika i bagażnika) wtryskuje się pod ciśnieniem Fluidol przez istniejące oraz dodatkowe, uprzednio wywiercone otwory. Podczas mycia nadwozia najłatwiej jest zauważyć wszelkie ubytki lub odpryski lakieru, które występują najczęściej np. na krawędziach drzwi lub pokryw silnika i bagażnika. Pozostawienie niezabezpieczonej powierzchni blachy prowadzi nieuchronnie do rozprzestrzeniania się korozji, zwłaszcza szybkiego i intensywnego w okresie zimowym.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mercedes serwis warszawa serwis niszczarek serwis volkswagen warszawa