Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, […]

Poliftingowa KIA ceed

Nowa odsłona znanego już dobrze modelu wyróżnia się przede wszystkim dużą dynamika i małym zużyciem paliwa. To, że auto zachwyca stylistyka zewnętrzną wiemy już od dawna. Na szczególną uwagę zasługuje wersja stylistyczna GT Line. Jest tam motor benzynowy z doładowaniem, choć w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć auto w tej klasie bez doładowania. Ma to […]

DevURL


Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to ten artykuł powinien Ci pomóc. Nie będzie to łatwe gdyż nie są to silniki bez wad zatem oba silniki mają swoje mocne i słabe strony. Wiele osób wyżej ocenia jednak jednostkę VW. Trzeba też zwrócić uwagę na auta z oznakami korozji. Najczęściej pojawia się ona na tylnej klapie. Jakość wykończenia wnętrza też nie jest powalająca, w autach z wspomnianego wcześniej okresu mogą już pojawić się przetarcia. Użytkownicy Fabii narzekają też na powtarzające się problemy z elektroniką. W silniku benzynowym 1.2 R3 http lubią psuć się głowice szybko rozciąga się też łańcuch rozrządu. W 1.4 16V lubiały zamarzać odmy zużywały się też kasatory luzu zaworowego, możemy też trafić egzemplarz biorący sporo oleju. Jeśli chodzi o zawieszenie to jest to chyba główna bolączka tego auta, dopiero w 2006 roku nieco poprawiono ten problem.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: