Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma […]

DevURL


Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje nam nadmiar siły pociągowej samochodu nad oporem powietrza w stosunku do jednostki ciężaru samochodu brutto i nazywa się dynamicznością samochodu. Zależność dynamiczności samochodu od szybkości ruchu nazywamy charakterystyką dynamiczną samochodu. Równanie wyrażające tę zależność nazywamy równaniem charakterystyki dynamicznej samochodu, które przedstawia się w ogólnej formie: D = f (V) Konstrukcja wykresu charakterystyki dynamicznej samochodu, którą opracowuje fabryka samochodów i dołącza do dokumentacji samochodu jest następująca: – na osi rzędnych odkłada się wielkość dynamiczności samochodu, tj. D = f + i + k mierzoną w procen tach, – na osi odciętych odkłada się szybkość ruchu samochodu V w km/godz. Wykres składa się z tylu gałęzi ile przekładni biegów ma samochód. Każda gałąź wykresu podaje zależność D od V dla danego biegu jak z wykresów widać, najniższy bieg ma najmniejsze możliwości co do szybkości a największe – jeśli chodzi G wykorzystania dynamiczności. Korzystając z wykresów charakterystyki dynamicznej samochodu możemy określić: 1) największą dopuszczalną szybkość samochodu na danej drodze, tj. o znanym rodzaju nawierzchni oraz wzniesieniu 2) wielkość przyspieszenia ruchu na tamtej drodze, 3) wielkość maksymalnego wzniesienia i dla ruchu jednostajnego o szybkości V na danym rodzaju nawierzchni. Przykłady liczbowe [przypisy: autoryzowany serwis audi warszawa, samochody luksusowe, porsche skoda ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autoryzowany serwis audi warszawa porsche skoda samochody luksusowe