Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Przygotowanie do długotwałego postoju

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

DevURL


Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Przed przystąpieniem do obsługi rozrusznika wbudowanego w samochodzie należy odłączyć przewód masowy akumulatora, aby uniknąć ewentualnych zwarć. Styki rozrusznika nieznacznie opalone wyrównuje się pilnikiem gładzikiem, a zużyte wymienia. [więcej w: wynajem busów warszawa, inhibitor korozji, wynajem autokarów Kraków ]

Czyszczenie komutatora. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń, których nie można usunąć przez przedmuchanie, należy drewniany klocek o szerokości komutatora owinąć szmatką zwilżoną w nafcie i docisnąć do komutatora podczas jego obrotów. Do zwilżania szmaty nie wolno używać benzyny, gdyż w razie zaiskrzenia mogłoby to spowodować pożar.

Niewielkie opalenie komutatora można usunąć za pomocą oszlifowania go. W tym celu drewniany klocek trzeba owinąć drobnoziarnistym, szklanym papierem ściernym i oszlifować nim komutator podczas jego obrotów. Nie należy używać płótna ściernego pokrytego korundem, gdyż pył korundowy po przedostaniu się między działki może powodować zwarcia.

Po oszlifowaniu komutatora należy go dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem.

Wymiana szczotek. Co ok. 30 000 km należy sprawdzać, czy szczotki są odpowiednio długie i mocno dociśnięte do komutatora oraz czy swobodnie poruszają się w swoich szczotkotrzymaczach. Szczotki zużyte, tzn. zbyt krótkie, należy wymienić na nowe. Nowe szczotki powinny mieć taką samą twardość, jak szczotki oryginalne. Zbyt miękkie szczotki szybko się zużywają, natomiast zbyt twarde powodują przyspieszone ścieranie komutatora.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji wynajem autokarów Kraków wynajem busów warszawa