Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

DevURL


Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku.

Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia.

Jeżeli poziom płynu jest niewystarczający, to należy go uzupełnić po ostygnięciu silnika, dolewając płynu wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. Zaleca się stosowanie płynu niezamarzającego Borygo rozprowadzanego w stanie gotowym do użytku. Płyn powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. (tablice informacyjne, hale namiotowe) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

W celu spuszczenia płynu z układu należy:

— otworzyć zawór nagrzewnicy przez przesunięcie całkowicie w prawo dźwigni regulacji temperatury powietrza,

— odkręcić korki chłodnicy i zbiornika wyrównawczego,

— odkręcić kurek spustowy położony w dolnej części chłodnicy z lewej strony i kurek spustowy umieszczony w kadłubie silnika (pod kolektorem wydechowym),

— spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego, zdejmujac w tym celu przewód łączący go z chłodnica. Napełnienie układu należy wykonać w sposób następujacy:

— zamknąć dwa kurki spustowe (w chłodnicy i kadłubie silnika),

— wlewać powoli płyn chłodzący do wlewu znajdującego się w chłodnicy do chwili aż płyn zacznie się przelewać,

— uzupełnić płyn dolewając go do zbiornika wyrównawczego do poziomu około 6…7 cm ponad kreskę MIN, po uprzednim założeniu przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z chłodnicą, — założyć korek na wlew chłodnicy,

— uruchomić silnik i pozostawić pracujący z prędkościa obrotową biegu jałowego do czasu, gdy powietrze przestanie wydobywać się ze zbiornika wyrównawczego,

— po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, — założyć korek na wlew zbiornika.

Pasek napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą 98 N (10 kG) powinno wynosić około 10 mm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg paska może spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Naciąg paska należy sprawdzać co 1 5 000 km.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane