Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: Samochody ciężarowe – profesjonalny serwis, inhibitor korozji, Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa  ] […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

DevURL


Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku.

Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia.

Jeżeli poziom płynu jest niewystarczający, to należy go uzupełnić po ostygnięciu silnika, dolewając płynu wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. Zaleca się stosowanie płynu niezamarzającego Borygo rozprowadzanego w stanie gotowym do użytku. Płyn powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. (tablice informacyjne, hale namiotowe) [przypisy: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, namiot magazynowy ]

W celu spuszczenia płynu z układu należy:

— otworzyć zawór nagrzewnicy przez przesunięcie całkowicie w prawo dźwigni regulacji temperatury powietrza,

— odkręcić korki chłodnicy i zbiornika wyrównawczego,

— odkręcić kurek spustowy położony w dolnej części chłodnicy z lewej strony i kurek spustowy umieszczony w kadłubie silnika (pod kolektorem wydechowym),

— spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego, zdejmujac w tym celu przewód łączący go z chłodnica. Napełnienie układu należy wykonać w sposób następujacy:

— zamknąć dwa kurki spustowe (w chłodnicy i kadłubie silnika),

— wlewać powoli płyn chłodzący do wlewu znajdującego się w chłodnicy do chwili aż płyn zacznie się przelewać,

— uzupełnić płyn dolewając go do zbiornika wyrównawczego do poziomu około 6…7 cm ponad kreskę MIN, po uprzednim założeniu przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z chłodnicą, — założyć korek na wlew chłodnicy,

— uruchomić silnik i pozostawić pracujący z prędkościa obrotową biegu jałowego do czasu, gdy powietrze przestanie wydobywać się ze zbiornika wyrównawczego,

— po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, — założyć korek na wlew zbiornika.

Pasek napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą 98 N (10 kG) powinno wynosić około 10 mm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg paska może spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Naciąg paska należy sprawdzać co 1 5 000 km.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław namiot magazynowy Serwis Audi Wrocław