Centralna instalacja hydrauliczna
Kontrola poziomu płynu LHM w zbiorniku:
— uruchomić silnik, ustawić samochód w pozycji prześwitu „maksimum”,
— poziom płynu LHM, wskazany przez żółty wskaźnik na zbiorniku płynu, powinien znajdować się między dwoma czerwonymi kreskami (różnica odpowiada około 0,45 1 płynu),
— uzupełniać poziom płynu hydraulicznego wyłącznie płynem mineralnym LHM.
Użycie innego płynu jest całkowicie zabronione i może spowodować natychmiastowe zniszczenie instalacji hydraulicznej. W sytuacji wyjątkowej, na krótki okres, poziom można uzupełnić olejem silnikowym SAE 10 lub SAE 20, po czym jak najszybciej wymienić cały płyn na nowy LHM. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]
Czyszczenie filtrów w instalacji hydraulicznej i wymiana płynu LHM:
— zdjąć pręt dociskający plastykową pokrywkę zbiornika płynu LHM, — wyjąć do góry pokrywkę, bez odłączania przewodów gumowych,
— wyjąć filtr ssący i filtr powrotny płynu z pokrywki, przemyć filtry w rozpuszczalniku benzynowym i wysuszyć,
— zamocować filtry w pokrywce,
— w wypadku wymiany płynu wyjąć zbiornik płynu i wylać płyn LHM,
— założyć zbiornik, pokrywkę zbiornika i pręt dociskajacy,
— nalać lub uzupełnić płyn LHM.
Uwaga. Przy wymianie płynu, w celu jak najszybszego spuszczenia płynu z układu hydraulicznego do zbiornika, należy dodatkowo, przed wyjęciem pokrywki ze zbiornika:
— ustawić samochód w pozycji prześwitu „minimum
— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.
Po zakończeniu wymiany zakręcić śrubę. Czynności te stosuje się również przy wszystkich pracach związanych z układem hydraulicznym, aby nie było ciśnienia w instalacji podczas pracy.
Pojemność układu hydraulicznego — ilość płynu potrzebna przy wymianie — około 4 dm 3.
Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość