Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

DevURL


Centralna instalacja hydrauliczna

Kontrola poziomu płynu LHM w zbiorniku:

— uruchomić silnik, ustawić samochód w pozycji prześwitu „maksimum”,

— poziom płynu LHM, wskazany przez żółty wskaźnik na zbiorniku płynu, powinien znajdować się między dwoma czerwonymi kreskami (różnica odpowiada około 0,45 1 płynu),

— uzupełniać poziom płynu hydraulicznego wyłącznie płynem mineralnym LHM.

Użycie innego płynu jest całkowicie zabronione i może spowodować natychmiastowe zniszczenie instalacji hydraulicznej. W sytuacji wyjątkowej, na krótki okres, poziom można uzupełnić olejem silnikowym SAE 10 lub SAE 20, po czym jak najszybciej wymienić cały płyn na nowy LHM. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Czyszczenie filtrów w instalacji hydraulicznej i wymiana płynu LHM:

— zdjąć pręt dociskający plastykową pokrywkę zbiornika płynu LHM, — wyjąć do góry pokrywkę, bez odłączania przewodów gumowych,

— wyjąć filtr ssący i filtr powrotny płynu z pokrywki, przemyć filtry w rozpuszczalniku benzynowym i wysuszyć,

— zamocować filtry w pokrywce,

— w wypadku wymiany płynu wyjąć zbiornik płynu i wylać płyn LHM,

— założyć zbiornik, pokrywkę zbiornika i pręt dociskajacy,

— nalać lub uzupełnić płyn LHM.

Uwaga. Przy wymianie płynu, w celu jak najszybszego spuszczenia płynu z układu hydraulicznego do zbiornika, należy dodatkowo, przed wyjęciem pokrywki ze zbiornika:

— ustawić samochód w pozycji prześwitu „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Po zakończeniu wymiany zakręcić śrubę. Czynności te stosuje się również przy wszystkich pracach związanych z układem hydraulicznym, aby nie było ciśnienia w instalacji podczas pracy.

Pojemność układu hydraulicznego — ilość płynu potrzebna przy wymianie — około 4 dm 3.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość