Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano […]

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

DevURL


Centralna instalacja hydrauliczna

Kontrola poziomu płynu LHM w zbiorniku:

— uruchomić silnik, ustawić samochód w pozycji prześwitu „maksimum”,

— poziom płynu LHM, wskazany przez żółty wskaźnik na zbiorniku płynu, powinien znajdować się między dwoma czerwonymi kreskami (różnica odpowiada około 0,45 1 płynu),

— uzupełniać poziom płynu hydraulicznego wyłącznie płynem mineralnym LHM.

Użycie innego płynu jest całkowicie zabronione i może spowodować natychmiastowe zniszczenie instalacji hydraulicznej. W sytuacji wyjątkowej, na krótki okres, poziom można uzupełnić olejem silnikowym SAE 10 lub SAE 20, po czym jak najszybciej wymienić cały płyn na nowy LHM. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, otwieranie wszystkich samochodów we warszawie, Części samochodowe od najlepszych producentów ]

Czyszczenie filtrów w instalacji hydraulicznej i wymiana płynu LHM:

— zdjąć pręt dociskający plastykową pokrywkę zbiornika płynu LHM, — wyjąć do góry pokrywkę, bez odłączania przewodów gumowych,

— wyjąć filtr ssący i filtr powrotny płynu z pokrywki, przemyć filtry w rozpuszczalniku benzynowym i wysuszyć,

— zamocować filtry w pokrywce,

— w wypadku wymiany płynu wyjąć zbiornik płynu i wylać płyn LHM,

— założyć zbiornik, pokrywkę zbiornika i pręt dociskajacy,

— nalać lub uzupełnić płyn LHM.

Uwaga. Przy wymianie płynu, w celu jak najszybszego spuszczenia płynu z układu hydraulicznego do zbiornika, należy dodatkowo, przed wyjęciem pokrywki ze zbiornika:

— ustawić samochód w pozycji prześwitu „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Po zakończeniu wymiany zakręcić śrubę. Czynności te stosuje się również przy wszystkich pracach związanych z układem hydraulicznym, aby nie było ciśnienia w instalacji podczas pracy.

Pojemność układu hydraulicznego — ilość płynu potrzebna przy wymianie — około 4 dm 3.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Części samochodowe od najlepszych producentów otwieranie wszystkich samochodów we warszawie sklep z częściami do motocykli wszystkich marek