Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

DevURL


Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, bo może się okazać, że instalacja taka jest dwukrotnie droższa od tej montowanej w zwykłam warsztacie. Po pierwsze musimy sobie zdawać sprawę, że nie każda instalacja jest tak naprawdę fabryczna (montowana na linii produkcyjnej) . Często montowane są zwykłe instalacje w ASO. I tych na naszym rynku jest najwięcej. Szacuje się, że jest to nawet 90% wszystkich aut reklamowanych, jako iż są z fabryczną instalacją LPG. Wcale nie są one, zatem lepsze od tych montowanych w warsztatach zajmujących się instalacjami LPG. Zatem zyskują tylko osoby kupujące nowe auto, bo nabywają egzemplarz z LPG a nie tracą przy tym gwarancji. Nie bez znaczenia jest też przebieg takiego auta, oraz to jak ktoś często dowiedział się gazownika. Jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie auta z instalacją LPG często były mocno eksploatowane przez floty, zatem mogą stwarzać problemy. Wystrzegajmy się takich egzemplarzy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: