Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Sprawdzamy akumulator

Ostatnie morzy za okiem spowodowały że wiele osób miało problem z rozruchem auta. Szczególnie jeśli nie były używane każdego dnia i nie było garażowane. W przypadku braku rozruchu lub nawet niemożności otwarcia drzwi pierwsze podejrzenie pada na akumulator. Ale zanim kupimy nowy warto sprawdzić stary by niepotrzebnie nie narażać się na koszty. Czasem bowiem wystarczy […]

DevURL


Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, bo może się okazać, że instalacja taka jest dwukrotnie droższa od tej montowanej w zwykłam warsztacie. Po pierwsze musimy sobie zdawać sprawę, że nie każda instalacja jest tak naprawdę fabryczna (montowana na linii produkcyjnej) . Często montowane są zwykłe instalacje w ASO. I tych na naszym rynku jest najwięcej. Szacuje się, że jest to nawet 90% wszystkich aut reklamowanych, jako iż są z fabryczną instalacją LPG. Wcale nie są one, zatem lepsze od tych montowanych w warsztatach zajmujących się instalacjami LPG. Zatem zyskują tylko osoby kupujące nowe auto, bo nabywają egzemplarz z LPG a nie tracą przy tym gwarancji. Nie bez znaczenia jest też przebieg takiego auta, oraz to jak ktoś często dowiedział się gazownika. Jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie auta z instalacją LPG często były mocno eksploatowane przez floty, zatem mogą stwarzać problemy. Wystrzegajmy się takich egzemplarzy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: