Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Opór bezwladnosci

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

DevURL


Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o uszkodzeniu, wskutek czego amortyzator nie tłumi drgań lub tłumi je w nieznacznym stopniu. Następnie należy sprawdzić działanie amortyzatora po rozkołysaniu nadwozia, o czym była mowa w rozdz. 1. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

W amortyzatorach rozbieralnych często wystarczy oczyszczenie ich wnętrza i napełnienie świeżym olejem. Są warsztaty rzemieślnicze, które specjalizują  się w regeneracji amortyzatorów nierozbieralnych. Z reguły jednak amortyzatory po regeneracji są mniej trwałe niż nowe, nie zawsze jest to więc zabieg opłacalny. Niezależnie jednak od tego, czy amortyzatory będą naprawiane, czy też wymieniane na nowe, trzeba je wymontować z samochodu.  Czynność tę można wykonać we własnym zakresie. [hasła pokrewne: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Sposób smarowania resoru piórowego

Do smarowania resorów piórowych należy zdjąć lub poluzować strzemiona i unieść samochód na podnośniku, podstawionym tak, aby rozluźnić pióra resoru. Następnie należy rozchylać pióra szerokim wkrętakiem i wprowadzać pomiędzy nie odpowiednią ilość smaru. Resory smaruje się smarem stałym z domieszką grafitu zwykle podczas obsługi sezonowej. Resory w pokrowcach smaruje się tylko wówczas, gdy słychać ich skrzypienie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce