Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

DevURL


Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.).

Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość.

Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek korozji, w swoim prowadzeniu. Zabezpieczyć alternator przy wymianie płynu w chłodnicy, aby nie uległ zalaniu. (haki holownicze, koło zębate)

Nie podłączać kondensatorów przeciwzakłóceniowych (przy instalowaniu odbiorników radiowych) do końcówki „EXC regulatora napięcia lub alternatora. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Rozdzielacz zapłonu

Zwracać stale uwagę na czystość kopułki aparatu zapłonowego, czystość przewodów wysokiego napięcia i uchwytów tych przewodów.

Większość trudności z uruchomieniem samochodu w trudnych warunkach klimatycznych jest spowodowana upływem prądu przez powierzchnię przewodów wysokiego napięcia (zanieczyszczenie olejem i skondensowana para wodna, przewodzące prąd). Regulować przerywacz, po dokładnym oczyszczeniu styków, za pomocą szczelinomierza na + 0,05 mm.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość