Pasek zębaty napędu rozrządu

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

DevURL


Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.).

Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość.

Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek korozji, w swoim prowadzeniu. Zabezpieczyć alternator przy wymianie płynu w chłodnicy, aby nie uległ zalaniu. (haki holownicze, koło zębate)

Nie podłączać kondensatorów przeciwzakłóceniowych (przy instalowaniu odbiorników radiowych) do końcówki „EXC regulatora napięcia lub alternatora. [hasła pokrewne: renault salon warszawa, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Rozdzielacz zapłonu

Zwracać stale uwagę na czystość kopułki aparatu zapłonowego, czystość przewodów wysokiego napięcia i uchwytów tych przewodów.

Większość trudności z uruchomieniem samochodu w trudnych warunkach klimatycznych jest spowodowana upływem prądu przez powierzchnię przewodów wysokiego napięcia (zanieczyszczenie olejem i skondensowana para wodna, przewodzące prąd). Regulować przerywacz, po dokładnym oczyszczeniu styków, za pomocą szczelinomierza na + 0,05 mm.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica otomoto zamość renault salon warszawa