Co nam mówi marka samochodu?

Czy marka samochodu ma jakiekolwiek znaczenie? Tego typu pytania zadają sobie zarówno osoby, które się orientują w motoryzacji, jak i te, które po prostu chcą mieć samochód, który będzie im odpowiednio służył. Oczywiście jeśli ktoś wie, jakie sprzęty idą za daną marką i co dana marka ma do zaoferowania, to znacznie łatwiej będzie jemu podjąć […]

Opór bezwladnosci

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano […]

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

DevURL

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód jest wyposażony w urządzenia elektroniczne należy zwrócić szczególną uwagę, żeby silnik nie pracował przy akumulatorze odłączonym od instalacji. Mogłoby to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzeń elektronicznych. Z tych samych powodów nie należy zmieniać biegunowości akumulatora, biegun ujemny powinien być połączony z masą. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, honda civic 4d 2015, otomoto starogard gdański]

Co 10 000 km sprawdzać, czy zaciski akumulatora i przewodów są czyste i dobrze zamocowane; smarować je czystą gęstą wazeliną. W przypadku, gdy samochód ma stać nie używany przez dłuższy czas, należy co miesiąc doładowywać akumulator z obcego źródła (małym prądem, regały jezdne i przekładnie zębate).

Alternator i regulator napięcia

Co 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora (suchą szmatką) oraz sprawdzić stan zużycia szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletna szczotkę ślizgowa, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi.

Regulator napięcia również należy oddać do naprawy i regulacji wyspecjalizowanym stacjom obsługi.

Rozrusznik

Obsługa okresowa rozrusznika polega na kontroli stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz oczyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować olejem silnikowym rowek śrubowy, połączenia wałka ze sprzęgiełkiem rozruchowym (co 30 000 km).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: honda civic 4d 2015 otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane