Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

DevURL


Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód jest wyposażony w urządzenia elektroniczne należy zwrócić szczególną uwagę, żeby silnik nie pracował przy akumulatorze odłączonym od instalacji. Mogłoby to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzeń elektronicznych. Z tych samych powodów nie należy zmieniać biegunowości akumulatora, biegun ujemny powinien być połączony z masą. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański]

Co 10 000 km sprawdzać, czy zaciski akumulatora i przewodów są czyste i dobrze zamocowane; smarować je czystą gęstą wazeliną. W przypadku, gdy samochód ma stać nie używany przez dłuższy czas, należy co miesiąc doładowywać akumulator z obcego źródła (małym prądem, regały jezdne i przekładnie zębate).

Alternator i regulator napięcia

Co 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora (suchą szmatką) oraz sprawdzić stan zużycia szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletna szczotkę ślizgowa, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi.

Regulator napięcia również należy oddać do naprawy i regulacji wyspecjalizowanym stacjom obsługi.

Rozrusznik

Obsługa okresowa rozrusznika polega na kontroli stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz oczyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować olejem silnikowym rowek śrubowy, połączenia wałka ze sprzęgiełkiem rozruchowym (co 30 000 km).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane