Centralna instalacja hydrauliczna

Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

DevURL


Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany na krótkich odcinkach w mieście, wskazane jest okresowe doładowywanie akumulatora z obcego źródła. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) W miarę obniżania się temperatury otoczenia akumulator traci swą pojemność, przy czym utrata pojemńości jest tym większa, im mniejszy jest stopień naładowania akumulatora. Elektrolit w całkowicie naładowanym akumulatorze zamarza w temperaturze —63C, ale w akumulatorze naładowanym tylko w 50% — zamarza już w temperaturze —230C. Nawet całkowicie naładowany akumulator ma tylko 72% swej pojemności, gdy temperatura obniży się do OOC, a 42% pojemności w temperaturze —200 C. [więcej w: autoryzowany serwis audi warszawa, otomoto chojnice, porsche skoda ]

Gdy akumulator jest znacznie wyładowany, istnieje możliwość uruchomienia silnika przy użyciu drugiego, sprawnego akumulatora. Do tego celu potrzebne są dwa dość grube przewody zakończone tzw. krokodylkami. Oba samochody należy ustawić obok siebie, a przewodami połączyć zaciski obu akumulatorów o tej samej biegunowości (plus z plusem i minus z minusem). Jednak w bardzo niskiej temperaturze otoczenia należy unikać łączenia akumulatora całkowicie wyładowanego z akumulatorem w pełni naładowanym, gdyż grozi to uszkodzeniem tego ostatniego.

Na czas dłuższego postoju samochodu na otwartej przestrzeni lub w nie ogrzewanym garażu należy akumulator wyjąć z samochodu i przechować w ogrzewanym pomieszczeniu, jednak z dala od źródła ciepła.

W samochodzie akumulator podczas mrozów zabezpiecza się przed zimnem za pomocą ocieplenia. Ocieplenie akumulatora umieszczonego w przedziale silnika polega na szczelnym okryciu go pokrowcem wykonanym np. ze starego waciaka. Ocieplenie powinno być tak wykonane, aby nie powodowało zwarć oraz umożliwiało łatwy dostęp do akumulatora. Otwory do wyprowadzenia przewodów akumulatora powinny być dokładnie uszczelnione, aby uniemożliwić przedostawanie się zimnego powietrza pod pokrowiec.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autoryzowany serwis audi warszawa otomoto chojnice porsche skoda