Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Rozdzielacz zapłonu

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

DevURL


Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany na krótkich odcinkach w mieście, wskazane jest okresowe doładowywanie akumulatora z obcego źródła. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) W miarę obniżania się temperatury otoczenia akumulator traci swą pojemność, przy czym utrata pojemńości jest tym większa, im mniejszy jest stopień naładowania akumulatora. Elektrolit w całkowicie naładowanym akumulatorze zamarza w temperaturze —63C, ale w akumulatorze naładowanym tylko w 50% — zamarza już w temperaturze —230C. Nawet całkowicie naładowany akumulator ma tylko 72% swej pojemności, gdy temperatura obniży się do OOC, a 42% pojemności w temperaturze —200 C. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Gdy akumulator jest znacznie wyładowany, istnieje możliwość uruchomienia silnika przy użyciu drugiego, sprawnego akumulatora. Do tego celu potrzebne są dwa dość grube przewody zakończone tzw. krokodylkami. Oba samochody należy ustawić obok siebie, a przewodami połączyć zaciski obu akumulatorów o tej samej biegunowości (plus z plusem i minus z minusem). Jednak w bardzo niskiej temperaturze otoczenia należy unikać łączenia akumulatora całkowicie wyładowanego z akumulatorem w pełni naładowanym, gdyż grozi to uszkodzeniem tego ostatniego.

Na czas dłuższego postoju samochodu na otwartej przestrzeni lub w nie ogrzewanym garażu należy akumulator wyjąć z samochodu i przechować w ogrzewanym pomieszczeniu, jednak z dala od źródła ciepła.

W samochodzie akumulator podczas mrozów zabezpiecza się przed zimnem za pomocą ocieplenia. Ocieplenie akumulatora umieszczonego w przedziale silnika polega na szczelnym okryciu go pokrowcem wykonanym np. ze starego waciaka. Ocieplenie powinno być tak wykonane, aby nie powodowało zwarć oraz umożliwiało łatwy dostęp do akumulatora. Otwory do wyprowadzenia przewodów akumulatora powinny być dokładnie uszczelnione, aby uniemożliwić przedostawanie się zimnego powietrza pod pokrowiec.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice