Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Rozdzielacz zapłonu

Pasek zębaty napędu rozrządu

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

DevURL


Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Świece powinny być dokręcane odpowiednim momentem. Na przykład krajowa wytwórnia Iskra zaleca dokręcanie świec zapłonowych M 14 momentem 19 N • m (I kGm). [hasła pokrewne: Samochody ciężarowe – profesjonalny serwis, inhibitor korozji, Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa ]

Silnik o zapłonie iskrowym powinien być wyposażony w świece zapłonowe wskazane przez wytwórnię w instrukcji obsługi (lub dobrane z tablicy zamienności). W instrukcji zwykle podana jest wartość cieplna oraz średnica i długość gwintu. Poza tym bardzo istotne znaczenie dla pracy silnika ma właściwy odstęp między elektrodami świecy zapłonowej. Odstęp między elektrodą środkową i boczną powinien być dostatecznie duży, aby wyładowania elektryczne miały dostateczną intensywność i łatwo zapalały mieszankę w cylindrze. Jednocześnie odstęp ten powinien być stosunkowo niewielki, ponieważ zabezpiecza to przed „wypadaniem zapłonów w cylindrze. Jeżeli przerwa jest zbyt mała, to silnik pracuje z przerwami w warunkach małych obciążeń (np. w ruchu miejskim), a jeżeli przerwa jest nadmiernie duża, to silnik będzie pracował z przerwami w warunkach dużych obciążeń. Zagadnienia te nabierają szczególnego znaczenia w okresie zimowym, gdyż wskutek niskiej temperatury rozruch silnika jest utrudniony. Zwiększony odstęp między elektrodami wpływa wprawdzie na intensywność wyładowania, ale z drugiej strony zimne elektrody powinny mieć jak najmniejszą odległość. Ustalenie właściwego odstępu jest pewnego rodzaju kompromisem i dlatego jako zalecenie najlepiej przyjąć wskazówki wytwórni, która podaje je po długotrwałych i wielostronnych badaniach.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji Samochody ciężarowe - profesjonalny serwis Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa