Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Dane techniczne

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, samochody […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

DevURL


Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Świece powinny być dokręcane odpowiednim momentem. Na przykład krajowa wytwórnia Iskra zaleca dokręcanie świec zapłonowych M 14 momentem 19 N • m (I kGm). [hasła pokrewne: autoryzowany serwis audi warszawa, otomoto chojnice, porsche skoda ]

Silnik o zapłonie iskrowym powinien być wyposażony w świece zapłonowe wskazane przez wytwórnię w instrukcji obsługi (lub dobrane z tablicy zamienności). W instrukcji zwykle podana jest wartość cieplna oraz średnica i długość gwintu. Poza tym bardzo istotne znaczenie dla pracy silnika ma właściwy odstęp między elektrodami świecy zapłonowej. Odstęp między elektrodą środkową i boczną powinien być dostatecznie duży, aby wyładowania elektryczne miały dostateczną intensywność i łatwo zapalały mieszankę w cylindrze. Jednocześnie odstęp ten powinien być stosunkowo niewielki, ponieważ zabezpiecza to przed „wypadaniem zapłonów w cylindrze. Jeżeli przerwa jest zbyt mała, to silnik pracuje z przerwami w warunkach małych obciążeń (np. w ruchu miejskim), a jeżeli przerwa jest nadmiernie duża, to silnik będzie pracował z przerwami w warunkach dużych obciążeń. Zagadnienia te nabierają szczególnego znaczenia w okresie zimowym, gdyż wskutek niskiej temperatury rozruch silnika jest utrudniony. Zwiększony odstęp między elektrodami wpływa wprawdzie na intensywność wyładowania, ale z drugiej strony zimne elektrody powinny mieć jak najmniejszą odległość. Ustalenie właściwego odstępu jest pewnego rodzaju kompromisem i dlatego jako zalecenie najlepiej przyjąć wskazówki wytwórni, która podaje je po długotrwałych i wielostronnych badaniach.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autoryzowany serwis audi warszawa otomoto chojnice porsche skoda